zondag 21 december 2014

Knuffelmiddagen, blote voeten praktijken en Scotchavondjes.

Kia Ora!
Jaja ik begin al steeds meer echt in de Nieuw-Zeelandse cultuur te komen. Het is hier heel normaal om op je blote voeten te lopen overal, nouja daar begin ik ook een beetje aan mee te doen inmiddels. In het begin zei ik nog dat ik dat never nooit zou doen. Maar ik betrap mezelf nu toch al op autorijden op blote voeten of even naar de supermarkt op me blote voeten. Het is eigenlijk best gek, maar niemand kijkt je hier raar aan hoor. Ook vind ik het helemaal leuk want de auto waar ik altijd in rij heeft op de achterkant een kiwi (vogeltje) met de tekst 'Kiwi As'.
Nou waar was ik gebleven. M'n hostfamily ging dat weekend lekker weg naar Wellington dus ik had het huis voor mij alleen. Na het schrijven van m'n vorige blog dacht ik even lekker Nederlandse programma's terug te gaan kijken, maar op de een of andere manier houd de NZ wet ofzo een heel aantal programma's tegen. Een van de enige programma's die ik wel kan kijken is Roy Donders haha, dusjaa dat maar even gekeken. Toen klaargemaakt en 's avonds gingen we (Esther, Eline, Heidi, Vanessa en ik) eten bij een Nederlands restaurant. Waar ik super gelukkig was met m'n glas fristi en m'n frikadel speciaal, alleen helaas wat minder met m'n patatje oorlog, want de pindasaus was niet te hachelen. Na het eten zijn we met z'n allen richting Heidi gereden en daar gingen we lekker dobbelen met allerlei lekker hapjes en drankjes. En daarna bleven we gezellig met ze allen daar slapen, we hadden Frozen aangezet vanuit bed maar iedereen was tijdens de film in slaap gevallen dus ik heb midden in de nacht toen ik wakker schrok alles maar even uitgezet haha. De volgende ochtend hebben we wentelteefjes gemaakt als ontbijt en daarna gingen we naar het Clevedon Reserve een wandeling maken. Wat een prachtig uitzicht toch. Daarna zijn we verder gereden naar Maraetai beach. Daar even typisch nieuw-zeelands geluncht op het strand, fish and chips natuurlijk. Toen zijn we weer richting het centrum van Auckland gereden om Eline en Esther te droppen. Die avond bleven Heidi en Vanessa bij mij slapen. We hadden e een lekkere movienight van gemaakt met een lekker wijntje erbij. De volgende ochtend stond er een Nederlandse kerst mis in een kerk op de planning. Onwijs leuk! Iedereen sprak daar Nederlands. En zo vloog de dag toch voorbij nog even een uurtje thuis voor mezelf gehad en voor ik het wist was m'n hostfamily alweer thuis!
Op maandagochtend heb ik Aurelia altijd dus we hebben er een lekker gezellig ochtendje van gemaakt. Om elf uur kwam er iemand van Dream Au Pair langs om van alles te bespreken en regelen. Toen kwam rond half twee Fiona thuis en heb ik het hele huis schoongemaakt. Poehpoeh wat een klus zeg. Vooral de badkamer schoonmaken is niet m'n favoriete klusje zeg. Gelukkig hoef ik op maandag niet te koken dus was ik om half zes lekker klaar. 's Avonds ben ik met Janina mee geweest naar de sportschool. Dinsdag Cohen naar school gewandeld en daarna tijdens m'n ontbijt weer lekker met mam geskyped. De tijd vliegt zo voorbij als je het voor jezelf hebt. Voor ik het wist kon ik het avondeten alweer voorbereiden. Vanavond stond een typische NZ vissoort 'Hoki' met een broccoli, avocado en almond salade op het menu. Gauw de kids van school en kindy opgehaald en thuis zijn we lekker gaan spelen en tekenen. Woensdag Cohen weer naar schoolgebracht en onderweg samen Rudolph the red nosed reindeer gezongen. Toch wel gek hoor dat het al bijna kerst begint te worden. Tijdens m'n ontbijt lekker met Svetlana geskyped, god wat hou ik toch van dat kind haha. Vanavond stonden cornfritters, salmon en peas op het menu. Snel de kids weer opgehaald en ik had ze beloof als ze goed zouden zijn dat ik ze mee naar het strand zou nemen. Noh wat een feest vond Cohen dat. Aurelia was wat minder onder de indruk aangezien ze helemaal kapot was. Maar uiteindelijk hebben ze er allebei toch onwijs van genoten. 's Avonds vroegen m'n hostouders me om hulp voor kerstcadeaus voor de kids, maar dat vond ik toch wel moeilijk aangezien ik nog maar twee weken met hun leef als het ware. Ook zaten ze helemaal in de stress. Ze hebben het allebei zo druk door hun eigen bedrijf en hadden de volgende dag een kerstviering met vrienden en moesten wat meenemen dus ik stelde voor om appeltaart te bakken en daar waren ze me gelukkig heel dankbaar voor. Donderdag zou dus even gestress worden. Cohen weer naar school gebracht, boodschappen gedaan en daarna lekker met Michelle geskyped. Heel fijn was dat. Toen snel een appeltaart gemaakt en cupcakes gebakken. De kids weer opgepikt en thuis gingen we de cupcakes versieren, wat een feest vonden ze dat haha. Ik moest ook oppassen deze avond, dus at alleen met de kids. Ik had heerlijke gebakken bonen met avocado pizza's gemaakt. Echt een aanrader! Na het eten de kids in bad gedaan en in bed gestopt. En voor ik het wist waren Dean en Fiona alweer thuis.
Vrijdagochtend Cohen weer naar school gewandeld en daar met hem gebleven want vandaag ging hij naar Santa toe in het winkelcentrum en hij wilde graag dat ik meeging. Oh wat was hij zenuwachtig. Super lief om te zien! Eenmaal thuis even wat cacao-coconut balls in elkaar geflanst, geluncht, stofgezogen en toen kon ik de kids alweer ophalen. 's middags gingen we lekker vingerverfen. En ook vanavond zou ik oppassen dus ik had het lekker makkelijk voor mezelf gemaakt en ging Fish and Chips klaarmaken voor de kids. Toen de kids op bed lagen kwam Denise. Die bleef lekker slapen om er een gezellig avondje van te maken. We gingen lekker met een wijntje op de bank the Dark Knight (badman) kijken. Aangezien ik het niet heel erg op clowns heb gingen we daarna nog maar even Finding Nemo kijken. Rond half twee kwamen m'n hostparents thuis 1,5 uur later dan geplant haha, maar ik had zoiets al verwacht, ze gingen namelijk naar de Movie Awards. Hun bedrijf verhuurd namelijk camera's aan filmproducenten. (bv. Narnia) En alle films waar hun aan verhuurd hadden, hadden prijzen gewonnen. Ze hadden allebei dus lekker een borrel op. M'n hostmom is in haar gewone kleren meteen in slaap gevallen en m'n hostdad was erg gefascineerd door finding nemo en begon ons er alles over te vertellen tot hij in slaap viel op mijn vest en kleed op de bank, terwijl ik en Denise gewoon nog film aan het kijken waren ahaha.
Ik vond het in ieder geval heel fijn om te zien dat ze weer lekker genoten hadden. Dat verdienen ze veel meer, ze zijn allebei veel te gestresst. Denise en ik hebben lekker de film afgekeken en zijn lekker gaan slapen.
Zaerdagochtend zin we samen met Jacintha en Julia (twee andere au pairs) naar een Nederlandse markt geweest, waar ik lekker ontbijtkoek en oliebollen heb gescoord. 's Middags heb ik lekker met Jacintha op bed gelegen en gewoon gerelaxed. Heerlijk leipe mocro flavor en rampeneren aan haha. Ik had eigenlijk een festival op de planning 's avonds, maar het weer was echt dramatisch en ik was een beetje grieperig aan het worden dus heb het maar over geslagen, dus lekker roy donders terug gekeken in bed en lekker geskyped. Op zondagochtend moest ik van 8 tot 1 oppassen en daarna heb ik even lekker hardgelopen op het strand.
De tijd vliegt echt voorbij want m'n derde week bij de Thomas Family was alweer aangebroken. Op maandag had ik Aurelia weer en had eigenlijk wat geplant te gaan doen alleen Aurelia was een beetje grieperig dus zijn we lekker thuis gebleven. Een echte girls 'morning'. Samen lagen we lekker op de bank te knuffelen en barbie films te kijken onder een zuurstokroze fleecekleedje. Ook had ik een warme chocolademelk voor haar gemaakt, dus mevrouw was tevreden. Af en toe had ze toch even erge pijntjes, maar dan gingen we gauw over wat anders praten en al gauw werd het een discussie over wie nou meer van wie hield haha. 's middag weer het hele huis schoongemaakt en 's avonds voor pampus op bed gelegen. Dinsdag Cohen weer naar school gebracht. Echt een mannetje is het hoor. Hij is in ieder geval erg geïnteresseerd in het feit dat ik een vrouw ben hahah. Hij zei ook dat hij zo graag zou willen dat hij verliefd op mij was. En ook vind hij mijn vrouwelijke vormen allemaal erg interessant, maar goed het blijft natuurlijk een jongen haha. De dag vloog weer voorbij. Vanavond zou ik weer oppassen dus ik had bedacht er een leuk dagje met de kids van te maken. We gingen van melkflessen rendieren maken. Oh wat vonden de kids het geweldig! (foto's komen nog op fb) en 's avonds gingen we met ze drietjes pannekoeken bakken als avondeten. Wat een vreetzakken zijn het toch. Beide hebben gewoon 3,5 pannekoek gegeten, waardoor ik een salade voor mezelf moest maken haha. Ook was vandaag Cohen's laatste schooldagje. De zomervakantie is nu officieel begonnen, dus ik zal hem nu constant hebben.
Op woensdagochtend zijn we langs de bakker geweest waar cohen wat lekkers uit mocht zoeken voor vanmiddag. Daarna als verrassing doorgereden naar m'n Neefie Niels. En daar wat oliebollen gebracht. Niels heeft Cohen toen even wat tennisles gegeven, waar hij het de hele middag nog over heeft gehad. Het weer was 's middags echt dramatisch dus ben ik lekker met hem naar een binnenspeeltuin geweest. Oh wat was dat gaaf! En het weggaan is dan toch niet zo leuk, het duurden dan ook even voor ik Cohen zover had. Het was ook weer even een geluksmomentje wat ik wist gewoon bijna overal heen te rijden zonder navigatie. Nadat ik Aurelia had opgehaald ging ik het avondeten klaarmaken; Nasi.
Op donderdag hebben Cohen en ik eerst even rustig ontbeten, daarna gingen we cupcakes bakken om die mee te nemen naar Esther. Toen de cupcakes klaar waren gingen we op naar het ziekenhuis om Esther een bezoekje te brengen. Daar zijn we de hele middag gebleven. Toen nog even snel langs de ouders van m'n vorige hostfam gereden om m'n laatste dingetjes op te halen en nog even langs Vanessa gereden om wat af te leveren. Cohen was doodop, hij was zoo excited voor het ziekenhuis bezoek dat hij verder de hele autorit geslapen heeft. Zelfs toen ik Aurelia ging oppikken. Ondertussen ben ik ook bezig geweest met het kerstcadeau voor m'n hostparents die zullen jullie wel op fb zien verschijnen en die voor de kids heb ik ook al gekocht. Vanavond had ik egg muffins, champignons en asperges gemaakt. Na het eten ben ik snel richting Janina haar huis gereden, want zij zit nu voor 3,5 week in Duitsland om kerst te vieren en hun hadden een oppas nodig. Dus ik heb daar lekker opgepast.
Op vrijdag zijn Cohen en ik naar een kerstshow geweest in het theater in Takapuna; Rudolph the red nosed reindeer, wat overigens super leuk was om te zien haha. Tijdens de voorstelling zaten we naast een oma en haar kleinzoontje Taylor waar ik mee aan de praat raakte, overigens denkt iedereen hier dat ik Cohen's moeder ben. En uiteindelijk zijn we na de voorstelling met hun gaan lunchen. Daar kregen de jongens zo'n goede klik dat we daarna naar de speeltuin zijn gegaan waar ze ruim twee uur lang lekker gespeeld hebben. Die oma was trouwens ook wel echt hilarisch hoor. Er zat even verder op een goed uitziende jongen kerstbomen te verkopen vroeg ze aan me of ik niet even een praatje moest gaan maken met die hottie haha. Dus ik zei ja ik zal wel even vragen of ik hem ook meteen kan inhuren om m'n kerstboom te versieren. Zegt ze jaa maar dan wel zonder shirt hoor hahahah. Toch moest ik ook om Cohen lachen hoor. Ineens kwam Taylor aangelopen dat Cohen niet meer wilde spelen. Stond Cohen een boom te knuffelen haha. Wat een schatje is het ook ik vroeg waarom; I just love trees Romy. Daarna snel een frozen yoghurt gehaald en terug naar huis gereden. Cohen was weer doodop en was weer lekker in slaap gevallen in auto. Opzich vind ik dat eigenlijk wel heerlijk, even lekker een momentje voor mezelf. Ik ben snel even het winkelcentrum ingeraced, daarna snel wat spullen thuis opgepikt en naar Aurelia's daycare gereden. Aurelia was haar schoenen kwijt dus daar ook heerlijk een halfuur naar lopen zoeken, ze had ze verstopt.. heel fijn. Het weer was overigens heerlijk vandaag ruim 26 graden met volop zon. Dus met de kids naar het strand geweest. Die hadden al gauw vriendjes gemaakt waar ze mee over het gehele strand gingen heel fijn. Op een gegeven moment gingen ze wel erg veel naar links rennend. Nou daar ging ik hoor in m'n jurkje door de zee gerend achter de kids aan. Heel fijn dat er dan jongens van je leeftijd op het strand naar je lopen te fluiten terwijl je de kids probeer te vangen hahah. Beide waren ze doodop en zijn thuis meteen op hun bed gecrashed. Ik heb snel de was gedaan en ging toen mijn courgette pizza's voorbereiden. Die overigens echt heerlijk waren. Ook nog even iets wat me dag helemaal goed maakte, was m'n kerstkaart uit Te Puna vandaan van Celia en Paul (dat koppel wat ik onderweg ontmoet had). Ik kan ook niet wachten om ze gauw weer te zien en wat leuks te doen. Vrijdagavond lekker lui avondje gehad en heerlijk de Victoria's Secret Show teruggekeken in bed.
Zaterdagochtend ook niet veel uitgevoerd en vanaf half twaalf tot 4 moest ik weer oppassen. Het was echt een knuffeldagje. Cohen en Aurelia wilde beide constant met me knuffelen dus we hebben lekker lang op bed gelegen toen pap en mam weg waren en geknuffeld. Cohen bleef constant maar zeggen dat hij me een cutie vond haha. Na het oppassen even m'n eigen was gedaan en op bed gaan liggen. M'n eigen avondeten in elkaar geflanst en om zes uur moest ik alweer oppassen bij Nicole waar ik al eerder heb opgepast. Toen ik daar aan kwam zeiden ze dat ik nog een extra kindje had vanavond want er zijn vrienden vanuit Australië over die een baby'tje hebben. Noh wat een pittig meisje is dat haha. Die werd dan ook wel eventjes wakker, even lekker met haar door huis gelopen en warme melk gemaakt en toen viel ze al gauw in slaap op m'n schouder.
De volgende ochtend ging om half negen alweer me wekker, wat overigens niet heel fijn was na 5uurtjes slaap. Maar voor vandaag stond er een track op de planning die ik met Denise ging doen. We gingen naar de Hunua falls en reserve. Ruim 4,5 uur lang hebben we een track gedaan. Constant bergopwaarts en af en toe een beetje naar beneden. M'n benen waren helemaal kapot. Maar het was het zeker waard. Het was echt super mooi allemaal en het weer zat ook lekker mee. Eenmaal thuis snel omgekleed en richting opa en oma Thomas gelopen die om de hoek wonen, want er stond een kerstmisbarbeque op de planning. Wat super gezellig was echt gesprekken gehad over van alles; de all blacks, de achterstelling van vrouwen in bepaalde culturen, fish and chips en nog heel veel meer haha. M'n wijn bleef maar bij gevuld worden door Fiona haha. Toen de cadeautjes op tafel kwamen kwam er ook eentje voor mij tevoorschijn van de oma. Echt super lief. Ze gaf me een ecotas bij de art galerie vandaan waar de skytower van Auckland op staat en een lipgloss. Daarna heb ik de hele avond met haar over van alles gepraat. Zo is het gemis van de allerliefste oma toch even minder.
Na zes wijntjes voor mij en een stuk meer voor m'n hostouders en ruim na bedtijd voor de kids was het toch wel tijd om richting huis aan te treden. Fiona liep zingend over kokosnoten richting huis. Eenmaal toen de kids in bed lagen was ik me thee al aan het zetten, maar Dean stond er op dat ik met hun in de woonkamer even Scotch kwam drinken. Ik gok dat het inmiddels al de 15e keer was dat hij het vroeg, dusja ik moest er toch maar eens aangeloven. Ze hebben ongeveer 25 verschillende soorten Scotch hier in huis staan en zijn echte liefhebbers ervan haha. Het was echt weer een avondje om nooit te vergeten. (de foto's zijn niet super van deze hike by the way, denise is geen super fotograaf zegmaar hahah)
Nog een paar nachtjes en dan vertrekken we op woensdag richting Rotorua om kerst te vieren met Fiona haar familie. Daarna blijven we tot 3 januari in Taupo. Ik heb er in ieder geval onwijs veel zin in. Het is gelukkig een kerst vol met familie en mensen om me heen dus ik hoef niet bang te zijn om me alleen te voelen.
Heeel veel liefs uit het warme en oh zo mooie Nieuw-Zeeland.
xxxx Romy

Liedjes om echt te luisteren:
Simple plan & Natasha Bedingfield – Jet Lag
James – Moving On
Do it because it makes you happy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten