zondag 28 december 2014

I think I think too much.


Afgelopen jaar heb ik het onwijs moeilijk gehad met mezelf. Ik ben iemand die veel nadenkt. Veel té veel eigenlijk. Het maakt mezelf helemaal gek namelijk. Ik wil alles goed doen. Ik ben onwijs perfectionistisch en vind het heel moeilijk als iets anders gaat dan dat ik heb geplant. Mijn verwachtingen van mezelf zijn onwijs hoog, waardoor ik mezelf helemaal gek maak. Ik wil/kan mezelf niet teleurstellen, dat zit in mijn hoofd. Ik stel hoge eisen aan mezelf in alles wat ik doe, dit komt denk ik doordat ik het moeilijk vind om aan andere te laten zien dat het niet altijd zo perfect gaat en ook ik faal. Ik wil gewoon een goed voorbeeld zijn. Voornamelijk voor m'n zusje, maar ik wil gewoon m'n zwakke kant niet laten zien. 

Daardoor ben ik ook iemand die overal echt overal over twijfeld. Vaak weet ik stiekem in m'n achterhoofd al wel wat ik wil, maar ik moet gewoon bevestiging hebben dan. Zo dat ik zeker weet dat ik de mensen om mij heen ook niet teleurstel met mijn keuze.

En nu sinds ik hier ben leer ik mezelf steeds beter kennen, maar heb ik ook nog meer tijd om na te denken, waardoor ik me zo erg blijf focussen op de niet perfecte dingen in mijn ogen, terwijl ik veel meer zou moeten genieten. Ik vind het alleen zo ontzettend moeilijk om dingen los te laten.. Ik blijf malen over dingen tot ik mezelf echt helemaal verdrietig maak. Vandaag was ook weer een van die dagen en ik wil gewoon verandering daarin, maar het lukt gewoon allemaal niet. Daarom besloot ik om eens alles op een rijtje te zetten en gewoon m'n hart te luchten op m'n blog. 
Dit keer dus totaal niet over wat ik gedaan heb, dat komt wel weer, maar nu gewoon echt even over wat er allemaal in m'n hoofd rondspookt.


Liedje om te luisteren:
Demi Lovato - Let it go

Geen opmerkingen:

Een reactie posten