woensdag 27 mei 2015

Fiji Trip


Jaja toen was het toch echt zover. Daar ging ik dan. Op naar Fiji.
 
Op het moment dat ik het vliegtuig uitstapte kwam de warmte me al tegemoet. Ik werd opgepikt door Api. Ik had via couchsurfing weer mensen gevonden waar ik bij zou verblijven. Het was echt een hele ervaring. Api bracht me eerst bij hun thuis om m'n spullen te droppen. Ik zou die nacht op de grond slapen haha. Nja dat kwam die avond wel weer. Ik ging met hem mee naar Lautoka een stadje vlakbij. Daar waren ook de andere backpackers die bij hun verbleven. Daar heb ik verder de hele middag mee rondgelopen. We hadden gezamenlijk eten gekocht om die avond te maken. Daarna ging ik nog met twee van de andere backpackers, geen idee meer hoe ze heten haha, naar het strandje. Daar even lekker rondgelopen en aan de praat geraakt met twee jongens die in het dorpje waar we verbleven, Visevesu, woonde. (oh die ene zag er toch wel erg goed uit hoor haha) Ik had het in ieder geval erg naar m'n zin. Finau (vrouw van Api) had inmiddels het eten klaargemaakt en daar zaten we dan met ze allen op de grond te eten. Toch weer een hele ervaring. Nou daar lag ik dan op de grond, m'n broek was m'n kussen en m'n handoek was m'n deken haha. Ik heb betere nachten gehad, maar ben wel weer een hele ervaring rijker. Ik wist op dat moment zelf echt even niet wat ik ermee moest haha, maar goed ik ben na zoveel maanden in m'n eentje wel wat gewend.

De volgende ochtend ging m'n wekker vroeg, want ik had een ferry geboekt naar de eilanden van Fiji. HetHet eerste eiland waar ik heen ging was Long Beach. We verbleven daar met niet heel veel gelukkig. Het was lekker rustig. Dat was waar ik voor gekomen was. Doordat er niet zoveel mensen waren hadden de mensen die op het resort werkte ook meer tijd voor dingen. We gingen een armband en ring maken van kokosnoot. Die middag zijn we ook nog naar het dorpje gegaan op het eiland en hebben ze ons daar rongeleid. Daarna lekker avondgegeten. En na het avondeten kregen we een les over en in Fiji. Daarna gingen we bij het kampvuur buiten op het strand onder een enorm mooie sterrenhemel zitten. Ik heb zoveel vallende sterren gezien, maar ik had gewoon geen wensen meer. Ik was zo blij met alles op dat moment. Ik bedoel wat wil je nog meer?

De volgende ochtend ging ik op Cave trip. Dat was echt heel gaaf. Je had twee caves. Eentje met een open plafond en eentje die was afgesloten. Die met open plafond was het water echt super helder, heel mooi. En voor die ander moest je onder een rots van 1,5m lang onder water door zwemmen, dat was toch wel even tricky hoor. Maar goed natuurlijk nam ik het risico. Dat was ook onwijs gaaf om te zien, zo anders dan de andere cave maar hele mooi. Na de cave trip gingen we terug naar Long Beach en daar lekker in de hangmat gerelaxed. Die dag waren er weer wat nieuwe mensen aangekomen. Na het eten gingen hadden we zelf papaya, lemon en coconut uit de bomen gehaald en daar een heerlijk dessert mee gemaakt. Na het dessert gingen we weer bij het kampvuur zitten en dronken we een typisch Fiji's drankje. Kava. Dat is een plant, het ziet er uit als een boom/takjes en dat mixen ze dan met water en het word gebruikt als medicijn, want je word er hele slaperig van. Nou dat merkte ik wel haha, en het is nou niet echt bepaald lekker haha. Maar er hoort ene hele ceremonie aan vooraf dus dat was wel heel bijzonder om mee te maken.

De volgende morgen stond een snorkeltripje op de planning. Met nog een paar andere gingen we op naar de Blue Lagoon om lekker te snorkelen. Het was echt super helder blauw water en heel wat verschillende vissen, erg mooi om te zien. Die middag had ik m'n ferry naar het volgende eiland. Ik verbleef nu op White Sandy Beach. M'n bed was wel even een stuk lekkerder hier en ik had een net om m'n bed heen tegen de muggen, heel fijn als je er allergische reacties op krijgt. Die middag niet veel gedaan lekker ontspannen en toen hadden we een buffet met typisch Fiji eten. Die avond kregen we een dansshow en werd ons ook de Bula dans geleerd. 's Avonds was ik nog even overgelopen naar het andere resort op dit eiland waar een heleboel dronke Canadese studenten waren, dus daar was ik snel weer uitgekeken haha.

De volgende ochtend ging ik met Mantarays zwemmen. Ik had geen idee wat me te wachten stond, maar jeetje wat zijn die enorm. Ik had nog nooit zoiets gezien. Ik zag eerst helemaal niets, tot er op een gegeven moment een zwarte vlek van ruim 5,5m breed steeds dichterbij me kwam en ineens nog geen meter bij me vandaan was, oh mijn god, wat zijn die beesten enorm. Maar wat een ervaring om met ze te zwemmen jeetje. Echt ontzettend gaaf!! Die middag lekker gerelaxed op het strand en lekker bijgekleurd. We waren die avond weer met een stuk minder wat bijna iedereen was alweer weg gegaan, nou jeetje het eten was die avond echt 4x zo goed dan die avond ervoor. 's Avonds zaten we weer gezellig bij een kampvuur met een groep en lekker met liedjes mee te zingen terwijl twee jongens op hun gitaar speelde. Heerlijk gevoel.

De volgende ochtend weer lekker ontspannen, dat is tenslotte waar ik hiervoor ben. En 's middags had ik weer een Ferry, richting South Sea Island. Dat is echt zo'n eiland dat je in je hoofd heb bij een onbewoond eiland. Je kon er rondje om lopen in nog geen 3minuten, het was dus niet groot, maar super gezellig om op te verblijven. Ik was meteen even het zwembad ingedoken, niet nadenkend dat het water zout zou zijn haha, daar kwam ik gauw genoeg achter. Deze avond ging ik eindelijk een keer optijd te bed.

De volgende ochtend had ik een dagtripje naar Mana Island. Oh jeetje, wat is het daar mooi. Dat is echt een plekje waar ik eeuwig zou kunnen blijven, zo mooi. Het lunchbuffet was ook echt zoo uitgebreid. Dus lekker wat gegeten daar. Tot we helaas weer de ferry moesten pakken, ik nam de ferry terug naar het hoofd eiland, Viti Levu. Daar verbleef ik in Smugglers Cove. Die avond had ik totaal geen honger dus lekker in m'n bed Paper Towns uitgeleven en gaan maffen.

De volgende ochtend nam ik de bus naar Nadi om even wat souvenirtjes te kopen. In de bus ontmoette ik een duitse jongen waar ik het eerste uur samen mee door Nadi heb gelopen. Daarna ging ik lekker zelf nog heel veel winkeltjes in en uit en kijken waar ik het het goedkoopste kon vinden haha. Uiteindelijk heb ik wat armbandjes en een vlag van fiji voor op m'n backpack gekocht. Ook ben ik naar de fruitmarkt geweest waar ik bananen en een ananas had gekocht. De ananas werd zelfs voor me geschild en in stukjes gesneden zodat ik het zo mee kon nemen en kon eten wanneer ik wou. Ook in een winkel waar ik binnen kwam werd er een Kuva ceremonie voor me gedaan, blijft toch bijzonder omdat mee te maken. Toen ik op de bus stond te wachten werd ik aangesproken door een jongen en we raakte zo aan de praat over van alles en hij was maar verbaasd dat m'n ouders me zo ff naar de andere kant van de wereld lieten gaan haha. Rond een uur of half vier kwam ik terug bij Smugglers en heb nog eventjes op het terras gezeten en raakte toen in gesprek met Augistina, een amerikaanse student die op tripje was met haar school. Ze vroeg wat ik zowel allemaal aan het doen was. Het was wel heel grappig want ze had heel veel bewondering voor wat ik aan het doen was zo in m'n eentje. Ze kon er maar niet over ophouden en dat was toch best wel gek om te horen haha. Voor mij is het inmiddels zo normaal dat ik dit allemaal gewoon 'ff'' in m'n eentje doe. Maar nu ik erover nadenk is het misschien toch niet zo gewoon haha. Ik heb in ieder geval een plekje in Ohio waar ik nu kan verblijven haha. Ook één van haar proffesors wilde graag al mijn contactgegevens hebben aangezien hij graag een tripje naar Nederland wil plannen en dan alles van een local wil weten haha. Dus wieweet.

Die avond mezelf lekker verwend met een diner in het restaurant en daarna in bed nog even wat gelezen. Ik ben nu begonnen in Just One Year. De volgende ochtend gauw ontbeten en m'n backpack weer ingepakt, want aan alles komt een einde en zo ook aan m'n tripje naar Fiji. Vandaag zou ik namelijk alweer terug vliegen om 2uur stond m'n vlucht gepland. Maar eerst nog even in de ochtend lekker van het zonnetje genoten en ontspannen voor ik naar het vliegveld ging.

Op het vliegveld moest ik nog een poosje wachten voor het vliegtuig vertrok. Het vliegtuig had overigens echt super moderne schermpjes, met een chatprogramma op het zodat je met iedere stoel in het hele vliegtuig in contact kunt blijven, best awesome. Jammer genoeg heb ik weer iemand naast me zitten die heel erg aan de maat is zegmaar en kan ik me dus amper bewegen, joehoe, jippie mij. Haha. Ik ben er inmiddels ook achter dat ik mijn laatste nacht in Fiji bedbugs had. Dat zijn een soort bedluizen, die hebben me helemaal lekgebeten en ik zit dan ook onder de rode bultjes en heb overal jeuk en voel me er ook heel misselijk door. Dat is echt even een klote einde van zo'n geweldig tripje.. Inmiddels ben ik naar de apotheek geweest en heb al pillen tegen de pijn./jeuk en als het goed is moet het over 10dagen volledig weg zijn..

Die avond had ik met wat meiden afgesproken om wat te gaan drinken als afscheidsborrel. Het was echt onwijs gezellig en ik ga ze allemaal onwijs missen. Het is zo gek dat je in toch wel een korte tijd zo hecht kan worden met mensen.. Heel gek om hun allemaal gedag te zeggen, hoewel het nog niet voelt als afscheid, dat komt vrijdag op het vliegveld gok ik..

Inmiddels is ook m'n allerlaatste dag in Nieuw-Zeeland aangebroken, jeetje wat is dit raar. Ik weet echt even niet hoe ik me hierover moet voelen. Ik voel me heel erg down vandaag. Ik kijk dan ook enorm op tegen morgen, wanneer ik afscheid moet nemen van mijn hostfamily. Gelukkig word ik in Sydney opgewacht door familie en verblijf ik bij hun, en daar heb ik dan wel weer enorm veel zin in!

Vandaag staat nog een super druk dagje met alles regelen, m'n spullen wassen, alles inpakken en kijken of ik alles wel echt mee kan nemen...

Het einde is nu echt inzicht.
Ik kan maar één ding over Nieuw-Zeeland zeggen en dat is dat het echt een geweldig land is, waar een deel van mijn hart voor altijd zal blijven. Ik heb nu echt een tweede thuis..

Liedje om te luisteren: Coldplay - A sky full of stars

•It's time to move on•



Geen opmerkingen:

Een reactie posten