dinsdag 9 juni 2015

We didn't realize we were making memories, we just knew we were having fun.


M'n laatste dagje in Nieuw-Zeeland vloog natuurlijk voorbij. Nog even naar de bank geweest, en m'n afscheidscadeautje afgemaakt voor hun. Toen werd het toch echt tijd, om me spullen te gaan pakken, jeetje wat had ik inmiddels weer veel spullen, niet normaal haha. Dat ging natuurlijk nooit passen, maar goed nadat ik toch de moeilijke beslissing had genomen om wat spullen achter te laten haha, paste het zo ongeveer wel.

Voor ik het wist was het vrijdagochtend.. Toen nam ik al afscheid van m'n hostdad, wat opzich nog wel prima ging. M'n laatste spullen echt ingepakt en voor ik het wist was Fiona alweer thuis om mij op het vliegveld af te zetten. Helaas kon Cohen niet mee, hij mocht niet van school af, maar Aurelia ging wel mee. Cohen gedag gezegd bij z'n school en op naar het vliegveld. Het afscheid van Fiona en Aurelia ging een stuk minder, natuurlijk stonden we allemaal te huilen en Aurelia wou me dan ook niet meer loslaten en stopte niet meer met gillen en huilen. Gauw door de douane gegaan, want nu was weer een nieuw hoofdstuk begonnen. Het afscheid ging me toch een stuk beter af dan verwacht, misschien doordat ik al twee weken niet echt meer bij ze was geweest of misschien door het feit dat ik weet dat Cohen en Fiona waarschijnlijk in September al naar Nederland komen!

Het moment dat ik in het vliegtuig zat en we gingen opstijgen had ik het toch wel ineens erg moeilijk, dit was het dan, m'n laatste blikken op Nieuw-Zeeland. Dat vond ik een heel raar besef. Maar goed ik wist dat op Sydney, mam haar neef, Paul, mij op stond te wachten dus daar had ik alweer helemaal zin in. Het vliegtuig had jammer genoeg wel weer vertraging mja.

Op het vliegveld stond Paul me dan ook met een grote glimlach op te wachten en ik voelde me meteen onwijs welkom. Die avond eigenlijk niets gedaan, ik was helemaal kapot. Zaterdagochtend ging ik mee naar Noah's (Paul z'n jongste zoontje) voetbalwedstrijd, natuurlijk scoorde hij en dat had ik gezien dus vol trots kwam hij van het veld af op het einde.

Die middag ben ik vanaf Luna Park over de Harbour Bridge gelopen, toen door de Rocks waar een markt was dus daar ook lekker doorheen gestruind en vanaf the Rocks ben ik naar Opera House gelopen. Wat is dat toch een inmens gebouw haha. Toch wel gek, dat je daar dan zo staat, bij het wereldberoemde Opera House. Vanaf the Opera House ben ik door de Botanic Gardens gelopen, waar je heel fijn over de haven uitkijkt, richting Chinatown gelopen. En vanaf daar de trein terug naar Dulwich Hill, de suburb waar Paul woont. En die avond hadden we een familie etentje bij Catherine, een van Paul zijn zussen. Daar heb ik de hele familie ontmoet en dus ook tante Francis, de schoonzus van oma. Wat een lieve vrouw is dat!
Op zondag ging ik in de ochtend mee naar Ridley's Football game, dat is dus Footy aka rugby haha. Arme jongetjes, wat gaat dat er toch hard aan toe. Ik yond het wel onwijs leuk om echt het leven in Sydney mee te maken. Die middag had Paul me in Coogee afgezet en ben ik van Coogee naar Bondi gelopen. Dat is echt een onwijs mooie wandeling langs de kust van allerlei verschillende strandjes. Heel erg van genoten. Vanaf Bondi nam ik de trein naar Darling Harbour, waar ik even kijkje nam. Om zes uur begon Vivid Sydney, dat houd in dat ze allerlei gebouwen verlichten met lichteffecten. Dus eerst even daar naar de fontijn gekeken en weer de trein naar Circular Quay genomen, want ik had met Paul daar afgesproken. We gingen eerst even ergens wat eten en daarna samen Vivid Sydney in dat gebied bekeken. Het was erg gaaf om te zien! Ik merkte wel dat het hier winter aan het worden was, want 's avonds was het toch echt wel erg frisjes.

Op maandag nam ik de ferry naar Manly beach. Daar had ik met Jehan afgesproken. Ik had haar twee weken voor ik vertrok ontmoet bij de borrel van Travel Active, dus dat was wel onwijs leuk om weer een bekend gezicht te zien! We hebben samen even wat op het strand gedronken en daarna ben ik een wandeling gaan doen. Toen ik eenmaal klaar was met die wandeling was het al over 4 dus nam ik de bus terug richting het centrum. Die avond nam Paul me mee naar een van z'n local pubs en daar gingen we een hapje eten.
Op dinsdag had ik eigenlijk niet veel staan, maar ik dacht dat het misschien wel een slim idee was om maar eens wat te gaan boeken voor m'n reis haha. Uiteindelijk ben ik bij PeterPan Travel Agency beland en heb m'n hele reis geboekt. Ik ga alles zien wat ik wou en heb er veel zin in! Het besef dat ik bijna naar huis ga begint toch wel steeds meer te komen. Ik weet niet zo goed meer hoe ik er nu over moet denken, maar goed er staan weer nieuwe dingen en ervaringen voor me te wachten in Nederland. Die avond heeft Paul mij bij zijn moeder, tante Francis, afgezet waar ik bleef slapen.

Op woensdag ging ik samen met Catherine en tante Francis naar de Blue Mountains. Dat was toch wel erg indrukwekkend! We hebben een onwijs leuke dag gehad en ik heb enorm genoten.

Die avond gezellig met Tante Francis gegeten, we hebben onwijs fijn over van alles kunnen praten. Even later kwam Catherine weer om mij in het centrum af te zetten, want ik nam die avond de overnacht bus naar Byron Bay. Toen moest ik dus weer afscheid nemen, maar goed inmiddels ben ik op dat punt van weetje ik moet mijn hele leven afscheid blijven nemen van alles en iedereen.

In de bus bleek dat we met aardig wat Nederlanders zaten, dat was wel even fijn. Had al aardig lang geen woord Nederlands meer gesproken haha. Zo leerde ik Ryan kennen, een jongen die heel toevallig ook uit Alkmaar kwam, Andre, Cornellis en Arnoud. Oh wat heb ik genoten van Byron Bay. Ik bleef daar drie nachtjes. De eerste avond gingen we lekker uit en heb een heerlijk avondje gehad, Volgende ochtend niet heel veel gedaan lekker op het strand gelegen, tot het rond een uur of 2 begon te betrekken en ik heerlijk in m'n bed Orange is the New Black heb gekeken. Fijn dat pap die op een usb had gezet en had meegenomen voor me! 's Avonds gingen we weer een drankje doen,

Op zaterdagochtend ging ik vroeg m'n bed uit, omdat ik naar de vuurtoren wilde wandelen met zonsopgang, Het was het zeker waard. Ik heb zelfs wallaby's gespot (of hoe je het ook schrijft haha) Op de terugweg liep ik over het strand en was er een surfwedstrijd dus daar even bij gekeken, gauw ontbeten en toen had ik een dagtripje naar Nimbin.

Nimbin is een dorpje waar alleen maar hippie's wonen en waar je als enige plek in Australiƫ drugs kan halen, want de politie staat het daar toe. Het was een bijzondere ervaring om daar te zijn en iedereen zo rond te zien lopen haha. Die middag lekker gebbq't en nog langs watervallen geweest. En toen was m'n laatste avondje in Byron Bay alweer aangebroken. Daar nog even lekker van genoten. Ik weet niet Byron is gewoon een heerlijk plaatsje, niet te groot en heerlijk ontspannen.
De volgende ochtend had ik de bus naar Surfers Paradise. Ik wist niet zo goed wat ik moest verwachten, maar wist ik veel dat het een grote stad was haha. Het deed me onwijs denken aan Miami of Dubai ofzo. Heel veel hoge gebouwen, aan een heerlijk strand. Daar heb ik even wat dingetjes geshopt. En ontspannen. Die avond samen met m'n kamergenoot uit Japan Orange is the New Black gekeken. Hij vond het helemaal leuk haha. Volgende ochtend samen met m'n kamergenootjes heerlijk op het strand genoten, die middag had ik helaas alweer een bus richting Brisbane, mja als je alles wilt zien, kun je niet overal evenlang blijven.
Wat ik trouwens helemaal vergeten te vertellen was, is dat ik iets met m'n enkel heb gedaan, geen idee wat. Maar ik kan er 's morgens vroeg amper op lopen en heb veel last overdag, en hij is ook aardig opgezwollen, maar goed ik ga ook niet stil zitten, dus hoop maar dat het gauw over is. Ik wou eigenlijk naar een dokter gaan, maar gewoon totaal nog geen tijd voor gehad, maar als het over een paar daagjes nog zo is, misschien toch wel een slim ideetje om er tijd voor te maken haha.

M'n sealice is trouwens bijna helemaal weg, alleen op m'n voeten heb ik nog een paar steken die een beetje ontstoken zijn, inmiddels zit ik wel weer onder de muggenbulten, maar gelukkig zijn die niet zo erg als sealice.

In Brisbane ben ik naar de Southbank gelopen en daar heerlijk genoten. Soutbank is een gebied in Brisbane waar een handgemaakt strandje is met heel veel bloemen en een fijn park. Die avond gewoon lekker met m'n kamergenootjes gepraat en weer Orange is the New Black gekeken.

Vanmorgen werd ik optijd wakker want een van m'n kamergenootjes moest werken. Ik ging lekker douchen, kom ik terug, ligt er een brief op m'n kussen.. Heeft m'n kamergenootje een brief geschreven naar me. Het heeft in ieder geval m'n hele dag gemaakt. Zo ontzettend lief, dat iemand de moeite voor zoiets neemt, terwijl ik hem de dag ervoor nog maar had ontmoet! Inmiddels zit ik alweer in de bus opweg naar Noosa. Eens even kijken wat daar te beleven valt!



Dikke kus uit Australiƫ babes!

Liedje om te luisteren: James Bay - Let it go



Geen opmerkingen:

Een reactie posten