zondag 11 oktober 2015

THE END

Zo dat is alweer eventjes geleden. Inmiddels ben ik alweer 3 maanden terug in Nederland... Ik zal eerst nog even de afloop van mijn reizen vertellen en daarna over wat ik nu eigenlijk allemaal aan het doen ben.

Mijn laatste blog was ik geĆ«indigd bij het moment dat ik in Townsville moest wachten op de ferry naar Magnetic Island. Eenmaal aan de overkant, leerde ik een meisje kennen die net als mij de ‘koala special’ in een Koala park had. Dat betekende dat ik de volgende ochtend koala’s mocht knuffelen en allerlei andere dieren, waaronder slangen, krokodillen en allerlei andere reptielen. Ook heb ik samen met dat meisje een butterflly wandeling gemaakt, waar echt duizenden vlinders tevoorschijn kwamen wat echt onwijs leuk was om te zien. Die middag zijn we naar de Wallabie Rocks gegaan, dat is een deel aan de kust waar Wallabies in het wild tussen de rotsen leven en je ze daar kunt voeren. Dat vond ik echt heel leuk om te doen. Hoewel je wel kon zien dat de Wallabies niet helemaal gezond waren en dat natuurlijk een stuk minder was. 

De volgende dag nam ik de ferry weer terug naar het vaste land en daarna de bus verder richting Cairns. Helaas had ik nog steeds heel veel last van m’n enkel en ging dat niet altijd even soepeltjes. Ik verbleef toen in het Gilligans hostel. Nou het was net of ik weer in Blanes stond. Echt wat een uitgaansstad is dat zeg. Ook zat ik met allemaal oude Roomies in hetzelfde hostel wat natuurlijk voor alleen maar gezelligheid zorgde. Ik weet in ieder geval vrij weinig meer van de eerste avond haha. Wat ik wel nog weet is dat ik met een enorm brak hoofd richting de Marina Bay liep de volgende ochtend, aangezien ik een boottocht op de planning had waarbij ik zou gaan duiken in Great Barrier Reef. Eindelijk was het dan zover. Iets wat ik al vanaf het begin af aan wilde doen. Ik moest alleen wel wat later in de ochtend aangezien je niet mag duiken met alcohol in je bloed haha. Ik heb zo genoten van m’n duik. Schildpadden, onwijs veel clownvissen en ja zelfs een haai van ruim 4meter gespot. Hij was hooguit 1,5 meter bij me vandaan op dat moment, dus dat was wel eventjes schrikken haha. Verder kon je zoveel snorkelen als je wilde, dus daar ook zeker gebruik van gemaakt! Helaas nog wel wat last van m’n enkel dus op een gegeven moment maar zonder flippers gaan snorkelen. Het was in ieder geval een lange en vermoeiende dag, maar hij was nog lang niet voorbij. Eenmaal terug in het hostel werd ik besprongen door Bryan, Abigail en nog wat andere omdat ze uiteten wilden gaan bij de Sushi Train. Dat is gewoon Sushi op een lopende band, waar je dan lekker je sushi vanaf kunt pakken en het vers voor je neus gemaakt wordt. Die avond ben ik ook weer uit geweest. En kwam ik ook Leanne en Tessa weer tegen! Dus dat was weer heel gezellig (: De volgende ochtend stond voor mij een trip naar Cape Tribulation op de planning. Onderweg gingen we via een Aboriginal park, waar van alles over die cultuur werd uitgelegd. Die avond bleef ik in Cape Tribulation, dat is het oudste ‘rainforest’ park ter wereld. Maar oh wat ben ik daar lek gestoken, ik zat helemaal onder de bulten, overal. Maar dat mag natuurlijk de pret niet drukken, dus evengoed die avond lekker met een kampvuurtje op het strand gezeten. De volgende ochtend lekker een strandwandeling gemaakt en ’s middags weer de bus terug naar Cairns, via Port Douglas. Toen nog m’n laatste nachtje in Cairns gehad. Eerst lekker uiteten geweest met Leanne en Tessa bij een Grieks restaurant en er nog een gezellig avondje van gemaakt. 

De volgende ochtend ging mijn vlucht namelijk weer terug naar Sydney. In Sydney ben ik nog voor twee nachtjes geweest. Ik verbleef toen bij een oma van een meisje uit Cohen’s klas. Ik ben toen samen met haar de volgende ochtend eerst eventjes allemaal souvenirs en schoenen gaan kopen en daarna zijn we naar Watsons Bay gegaan samen met haar man en hebben we daar heerlijk geluncht en nog even genoten van het mooie uitzicht over Sydney. De volgende ochtend ging mijn vlucht heel vroeg naar Singapore toe. Door het tijdsverschil kwam ik daar op zaterdagavond aan. Toen stond er na een hele lange taxirit gelukkig een lekker avondmaal op me te wachten. Ik verbleef bij familie van Seck, de vriend van m’n oom. Op zondagochtend heb ik eerst bij een typische foodcourt ontbeten en daarna ben ik samen met Noelle naar Sentosa geweest. Ook gingen er wat vrienden van
haar mee en zo hebben we lekker de hele dag ons zelf daar vermaakt en hebben ze mij allerlei typische gerechtjes laten proeven. ’s Avonds zijn we met de hele familie bij een Sushirestaurant uiteten geweest. En ging ik samen met Zoe en een vriend naar de lichtshow bij Marina Bay.  Op Maandag ging ik samen met Zoe, haar oom en vriendin, naar een soort dierentuin. Daarna zijn we naar Chinatown gegaan en hebben daar voor de jawel 4e keer op die dag gegeten, ook al was het pas half drie. Het was alleen zo ontzettend warm die dag dat we lekker op tijd naar huis zijn gegaan. De volgende ochtend ging ik met Zoe mee naar haar nagelsalon en heb mijn nagels laten doen, daarna zijn we naar Gardens by the Bay gegaan en daar lekker rondgelopen.

’s Avonds was het dan echt zover, ik ging weer terug naar Amsterdam. Ik ben denk ik nog nooit zo zenuwachtig geweest.

Daar kwam ik dan door de klapdeuren, de enige die ik op dat moment kon zien was Stacey, daar eerst een half uur mee staan knuffelen en toen de rest ook allemaal gedag gezegd met een gezicht vol tranen. Ik was weer thuis.

Eenmaal thuis bleek dat iedereen die avond gezellig kwam eten, hoewel ik zo ontzettend uitgeput was, was dat natuurlijk heel gezellig. Ik had maar een paar daagjes om bij te komen want ik kon meteen weer beginnen bij mijn werk. 

Inmiddels is de zomervakantie, waarin ik naar Frankrijk ben geweest,  alweer voorbij en ben ik druk bezig met studeren. En nee dat is niet niets na een jaar niks doen. Het is aanpoten en het gaat niet vanzelf. Ik heb het er op het moment dan ook heel druk mee en ben echt nog even mijn weg in het studeren aan het vinden. Gelukkig vind ik de opleiding zelf onwijs leuk, en de stad Utrecht is ook helemaal leuk. Nu nog een fijn kamertje vinden en het is helemaal compleet.

Ook gaat het met mij zelf een stuk beter inmiddels, ik ben nog steeds niet helemaal geaard hier in Nederland, en dat zal ook zeker nog wel eventjes duren denk ik zomaar. Ik zit in ieder geval een stuk lekkerder in mijn vel en begin steeds meer mijn eigen weg weer te vinden. Met positiviteit kom je een heel eind laat ik maar zeggen. 

Afgelopen week waren Fiona en Cohen op bezoek. Wat was dat onwijs leuk! Ik haalde ze op op het Centraal Station en hun stapte helemaal aan de andere kant van het perron uit dan waar ik stond. Dus Cohen liet al zijn spulletjes vallen en kwam rennend en schreeuwend op me af; Romy, my Romy, you're finally there!! Onbeschrijfelijk hoeveel ik dat ventje gemist heb. We zijn lekker een rondvaart door Amsterdam gaan doen en hebben even door de stad zelf gelopen. Daarna zijn we met de trein naar mij gegaan en hebben we samen met  de hele familie en oma lekker koffie gedronken voor we uiteten gingen. ’s Avonds zijn we lekker uiteten geweest bij een tapas restaurant.
De volgende ochtend zijn we naar wat molens geweest en daarna verder gereden naar Schiphol. Helaas was het geen lang bezoek, maar ik was al onwijs blij dat ik ze weer eventjes heb kunnen zien. Ik heb veel tijd met Cohen alleen gehad en het voelde echt meteen weer goed. Ik weet namelijk wel zeker dat het eventjes gaat duren voor ik de familie Thomas weer ga zien in het echt. Ik heb onwijs genoten van de twee daagjes die we samen hadden. Ik weet dat ik onvergetelijke herinneringen heb gemaakt en een tweede familie voor altijd hieraan heb overgehouden en ben hier onwijs dankbaar voor, dat ik deze kans heb mogen hebben.

Nu ga ik me weer vol focussen op school en op mezelf, en ik ben stiekem alweer plannen aan het maken voor mijn volgende reis!  (Suggesties zijn natuurlijk welkom)

Dit is dan ook mijn allerlaatste blog over mijn avonturen van afgelopen jaar,  maar wie weet komen mijn volgende reisjes hier ook wel weer op. Leuk dat je mij gevolgd hebt!

Heeel veel liefs Romy xxxx

Untitled

Leuk liedje: Matt Simons - Catch and Release

Geen opmerkingen:

Een reactie posten