maandag 22 juni 2015

We're all messed up, but we're all alright.


Daar zijn we weer!
Even terug naar Noosa. Ik had daar een heerlijk hostel met gratis wifi, zelfs in m'n kamer. Dat heb ik gewoon al sinds september niet meer gehad haha. Die middag ben ik naar Noosa beach gegaan en verder doorgelopen naar Noosa National Park. Daar heerlijk langs de kust gelopen en koala's gespot. Heel leuk om ze zo in het wild in de bomen te zien zitten. Ook zat ik toevallig weer bij Cornellis en Andre in het hostel, dus dat was ook heel leuk! Ik ging alleen helaas de volgende ochtend er al weer vandoor. Op naar Rainbow beach!

Nou Rainbow Beach zelf was eigenlijk helemaal niets aan, het was heel klein en vrij weinig te doen. Maar ik was daar voor m'n trip naar Fraser Island de volgende dag. Die middag hadden we een voorlichting over wat ons te wachten stond. Helaas ben ik geen 21 dus mocht ik geen 4wheel drive besturen. Balen, mja er zijn ergere dingen in het leven haha. Ik had echt een heel gezellig groepje. Bijna iedereen kwam uit Duitsland/Zwitserland op mij en 1 andere jongen na. Aangezien ik in groep A zat, dat betekende dat wij in de lead car zaten, hadden wij de begeleider in onze auto die de auto bestuurde. Wat een idioot was hij toch ahah. Ik heb zo erg om hem, Luke, gelachen.

Hij had natuurlijk al heel veel ervaring en wist waar hij mee bezig was dus we gingen van de ene kant naar de andere kant in de auto haha. En het is niet niets zo over zacht zand en alles. Die dag gingen we naar lake Wobby, een meer die over een paar jaar weg zal zijn aangezien het naast een zand dessert is en dat zand zich over het meer heen verplaatst. Wat is dat toch gaaf zo over het strand touren, ik voelde me in ieder geval optimaal gelukkig haha. Toen gingen we op naar het kamp waar we voor twee nachten zouden verblijven. Opzich prima, alle tentjes stonden al klaar, het enige was dat je gewoon op de grond lag, niets van matrasje ofzo. Dat werd dus maar veel Goon drinken zodat we daar niets meer van voelde haha.

We moesten zelf ons eten klaarmaken en daarna gingen we lekker allemaal drankspelletjes doen. Heel fijn avondje gehad, veel mensen ontmoet en ook de gevolgen van veel Goon (4liter pakken goedkope wijn die goed aankomt haha) uitgevonden haha. Ook heb ik twee meiden ontmoet uit Nederland die dag. Leanne en Tessa, heel toevallig komt Tessa ook uit Alkmaar. Ik ben ook lekker met hun opgetrokken op deze trip. De volgende ochtend na een vreselijke nacht in een tent haha, gingen we naar de champagne pools. Dat zijn een soort meertjes die direct naast de zee zitten en waar over de rotsen telkens zeewater heen komt wat zorgt voor bruisingen in het water, vandaar champagne pools. Daar lekker een duik in het water genomen. Daarna gingen we een rots beklimmen om bij een mooi uitkijkpunt te komen, vanaf daar kon je zo ontzettend ver over Fraser Island heen kijken. Helaas gaat het nog steeds niet super met m'n voet dus dat rotsklimmen duurde voor mij echt te lang. Weer lekker samen eten klaargemaakt en toen stond er weer een leuk avondje voor de boeg! Weer lekker genoten toch gek dat de tijd zo snel voorbij vliegt hoor! De volgende ochtend moesten we vroeg op, op naar een waterstroom om een ochtendduik te nemen, super fijn in zulk helder water. Daarna gingen we door naar lake Mckenzie. Wauw, wauw, wauw. Dat is gewoon niet te beschrijven hoe gaaf dat er uit ziet. Zo mooi blauw water, zulk fijn wit zand. Echt adembenemend gewoon. Daarna nog geluncht en toen gingen we alweer terug naar Rainbow Beach. Op de terugweg nog Dingo's gezien en vanaf de ferry zagen we wilde dolfijnen uit het water springen. Die avond verder niet veel gedaan, ik was kapot, dus lekker op tijd gaan slapen.

Volgende ochtend samen met Tessa en Leanne lekker naar het strand geweest, aangezien de bus pas eind van de middag ging.
Ik nam een overnacht bus en had na 2,5uur een 4uur lange stop in Hervey Bay. Daarna de hele nacht gereden om in Airlie Beach aan te komen. Daar had ik weer een leuk welkomstcadeautje want m'n tas was weg. Na een uur hadden we hem dan eindelijk gevonden, maar ik was niet heel vrolijk meer in ieder geval. Toen naar m'n hostel gelopen bepakt en bezakt. Ik verbleef in een heel fijn hostel dus dat maakte het weer een beetje goed. Die dag verder een beetje rondgesnuffeld in Airlie Beach, het weer was echt heerlijk! De volgende dag zou ik dan eindelijk m'n boottripje op de Whitsundays hebben. Ik had gekozen voor de Atlantic Clipper, dat is dé partyboot. Voordat we de boot opgingen eerst nog even van het zonnetje genoten. Tessa en Leanne zaten ook op deze boot dus dat was helemaal gezellig! Ik had ook twee deense meiden onderweg ontmoet en die zaten ook op deze boot. Nou daar gingen we dan. De eerste middag lekker relaxed op het dek. En oh wat was het avondeten fijn. Heeerlijk! Lekker vis met groentes en alles, yum. Kan niet wachten tot ik thuis ben en m'n mam weer lekker kookt. Die avond heel gezellig gehad met iedereen en lekker kaartspelletjes gespeeld. Ook nog een heel interessant gesprek gehad die avond hahaha. De volgende ochtend maakte ze ons al om 6.30 op een bijzondere manier wakker haha. En op naar Whiteheaven beach gingen we! Jeetje wat is dat onwijs mooi. Ik heb denk ik nog nooit zoiets gezien in m'n leven. Echt onwijs genoten daar! Terug op de boot lekker geluncht en daarna op naar de volgende spot, waar we gingen snorkelen. Jeetje wat veel bijzondere vissen waren daar. Heel gaaf om daar tussen te zwemmen! Na het snorkelen gingen we nog naar een zandeiland om daar de zonsondergang te bekijken met iedereen en alvast lekker wat drankjes drinken. Na het eten lekker klaargemaakt en toen begon de avond. Jeetje wat heb ik genoten. Iedereen ging zich verkleden en we deden allerlei bijzondere spelletjes haha. Van seksstandjes tot lapdancing en weet ik het allemaal. Echt een geweldige avond gehad en als afsluiter lekker naar de sterren gekeken op het dek. Volgende ochtend werden we weer op tijd wakker gemaakt want we gingen lekker snorkelen. Wat weer onwijs gaaf was en echt enorme vissen gezien ook. Na het snorkelen gingen we lunchen en toen was het alweer tijd om terug te gaan richting Airlie Beach..

Wat heb ik toch onwijs genoten van deze boottrip. Heb zoveel mensen overal vandaan ontmoet. Echt om nooit te vergeten.
Die middag lekker m'n was gedaan en bij de blue lagoon gelegen in het zonnetje. Daarna wat boodschapjes gedaan en bij Leanne en Tessa in het hostel wat gegeten met hun. Die avond was er een afterparty van de Clipper in een bar. Wat heb ik het leuk gehad. Twee cocktails voor $8 dus dat was heeeel fijn haha. Helaas ging de wekker weer op tijd de volgende ochtend, want ik moest een bus richting Townsville nemen. De busrit duurde wel aardig lang, ik vertrok om 9.30 en kwam in Townsville aan om 2.30 en toen moest ik tot 3.45 wachten op de ferry richting Magnetic Island. Eenmaal daar aangekomen moest ik ruim 40min wachten op de bus richting m'n hostel. Maar goed we zijn daar aangekomen nu en gaan er lekker van genieten!
 
Liedje om te luisteren: Major Lazor - Lean on
 
 
.
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten