zondag 19 april 2015

17 days left in Milford..


Toen was het alweer dinsdag 31 maart. Die dag niet heel veel gedaan. Alleen even wat dingetjes geregeld voor een mogelijk extra baantje. Nou dat is mooi gelukt, want woensdag en donderdag kon ik al meteen aan de gang. Ik heb nu ook een schoonmaakbaantje voor de uren die ik overdag vrij ben. Ze hadden iemand nodig voor een korte periode en aangezien ik niet heel lang meer bij de familie ben, kwam het helemaal perfect uit. Het schoonmaken is niet niets hoor, je moet flink aanpoten en binnen bepaalde tijdsperiodes het huis klaar hebben, want je krijgt niet meer uitbetaald. Woensdagavond namen Sue en Gart, Dean's ouders, mij mee uiteten. Wist ik veel joh. Ik dacht we gaan gewoon even gezellig wat drinken, tot Garth me 's middags smste dat we naar de Italiaan gingen haha. Oh wat was het gezellig, en wat zijn het toch lieve mensen. Donderdag ook weer schoongemaakt en 's avonds was het dan eindelijk zover!

Mijn tripje samen met Katha naar Wellington! Om tien uur vertrok de bus vanuit Auckland en de volgende ochtend kwamen we rond een uur of 8 aan. Eerst even een rondje gelopen, bij het treinstation gekeken, toen wilde we een rondleiding doen in het parlement, maar het was natuurlijk goede vrijdag, dus vrijwel niets was open. Onze spullen maar bij het hostel afgedropt en Mount Victoria op gelopen. Natuurlijk hadden Katha en ik de stijlste weg gekozen haha. Maar het was het zeker waard, wat een enorm mooi uitzicht over de gehele stad heb je zeg. We hadden ook echt heerlijk weer, dus dat was super fijn. Ook echt weer een actie voor mij trouwens, Katha en ik hadden een gesprek over onze kont hahaha, vraag me niet waarom, maargoed ik zei lacherig dus van: I love my butt a lot. Ik kreeg toch aparte blikken van de chinezen naar me toe geworpen ahahha. Bij ons hostel zat wat avondeten in dus dat genomen en 's avonds zijn we “uit” geweest. Dat was dus ook weer zoiets, vanwege het vele comazuipen op zulke 'feestdagen' kun je alleen ergens een drankje krijgen als je bij datzelfde restaurant/bar een gehele avondmaaltijd heb gehad. Erg leuk als je eten bij het hostel is inbegrepen.. Maargoed de bar waar wij ons eten geserveerd hadden gekregen konden we dus wel in. 's Middags had ik al vrienden gemaakt met onze kamergenootjes en die gingen dan ook mee. Ze geloofde beide nooit dat er iemand in de bar zou gaan dansen, Katha's reactie: hahahah well you don't know Romy yet. Nou precies. Ja okee er was niemand aan het dansen, maar goed wat maakt mij dat uit, ik zit aan de andere kant van de wereld niemand kent mij, dus ik ging heerlijk los in m'n eentje op de dansvloer en al gauw stond iedereen mee te dansen haha.

De volgende ochtend was het wakker worden erg zwaar. Maar we gingen weer op pad. Eerst lang het parlement en daar een rondleiding doen. Daarna rustig richting de haven gelopen en naar het Te papa museum geweest, daar hebben we de hele middag verder in gespendeerd. Echt wat een enorm museum, erg adembenemend. Er was ook een expositie over Air New Zealand, wat ik erg interessant vond! “s avonds samen met onze nieuwe kamergenootje uit de USA naar de nightmarket geweest en daar lekker midden op straat gezeten om te genieten van de lifemuziek. Beide lagen we 's avonds helemaal dood op bed en hebben verder ook niets meer uitgevoerd. Op zondag gingen we fietsen huren om lekker rondom de oostkust te fietsen. Wat erg lekker was, goh wat mis ik mijn fietsje toch. Uiteindelijk hadden we rond de 45km gefietst die dag, wel met een elektrische fiets natuurlijk want Wellington is niet voor niets ook wel Windy Wellington genoemd. Aangezien we nog tijd over hadden zijn we nog naar het museum van zee en Wellington's geschiedenis geweest. Fietsen ingeleverd en uitgeweest in Courtney Palace. De uitgaansstraat van Wellington. We gingen uit met onze roommate uit de states. Echt een super lieve jongen. Hij was net uit een relatie van 4jaar en zat daar zo mee dat hij maar had gekozen om even ertussen uit te gaan. Echt een geweldige avond gehad en oh wat zijn Jägerbombs toch heeerlijk.

Maandagochtend zijn we begonnen in de Art Gallery waar een paar hele interessante stuken aanwezig waren. Bijvoorbeeld over de maffiabendes in Nieuw Zeeland. Daarna namen we de famous red Cable Car omhoog en zijn via de Botanic Gardens weer naar beneden gelopen. Daarna naar een heel schattig kerkje St. John geweest en een kijkje binnen genomen. Verder die dag hadden we niet heel veel op de planning, dus hebben we lekker de trein genomen richting een outletshopping en daar even wat uurtjes gespendeerd. Ik was erg trots had maar $13 uitgegeven haha. Daarna terug naar het hostel gegaan, ons daar omgekleed en toen lekker gerelaxed op de bank want we gingen die avond alweer richting Auckland. Tien uur vertrokken we weer en volgende dag om 8uur kwamen we terug in het centrum. Echt een super weekend gehad met een topper!
's Middags al meteen weer met de neus op de feiten gedrukt, want Cohen's paasvakantie was begonnen. 's avonds was ook meteen m'n babysit night. Op woensdag gingen we naar de Dream Au Pair playgroup in One Three Hill. 's middags hadden we ook weer wat leuks op de planning, we gingen naar Spongebob the movie. Opzich best een leuke film, maar nou niet bepaald mijn ding hahah. Op donderdag ging Cohen voor het eerst de buitenschoolse opvang uitproberen, voor als ik wegga. Dus ik kon weer lekker een dag schoonmaken bij mijn andere job. Op vrijdag hadden we een playdate met Taylor en zijn oma Debby. We gingen naar Inflatable World, een indoor speelparadijs zegmaar. Daar hadden we als verrassing Pizza's laten bezorgen, oh wat waren ze blij haha. 's Middags hadden Cohen en Aurelia zwemles, dus pikte we Aurelia vroeg op van de kindy en gingen daarna op naar het zwembad eerste halfuur Aurelia, tweede halfuur Cohen. Eenmaal weer terug snel aller georganiseerd voor het avondeten en dat klaargemaakt. Na het avondeten nog even snel een appeltaart zonder suiker klaargemaakt, want de volgende dag zou ik naar Tauranga gaan.

Om 5.30u ging mijn wekker al om optijd alle bussen te kunnen halen. Daar ging ik dan, opweg met mijn appeltaart en rugzak op naar Celia en Paul. Eenmaal in Tauranga aangekomen zaten ze al vol smart op me te wachten echt super lief. We namen eerst even een kijkje in de Art Gallery, en ja jongens er hing zelfs een foto in de expositie van een Nederlandse fotograaf, de landelijke trots kwam toen wel even opspelen haha. Daarna even gauw ergens een hapje eten en toen op naar hun huis. Celia en ik gingen kayakken, wat erg leuk was! Na het Kayakken gingen we op naar Maunt Maunganui, want die wilde ik toch nog wel graag een keertje omhoog. Dat gingen we dan ook maar mooi eventjes doen, het was nog best een klim. Helemaal als het super benauwd is. Maar het was het allemaal wel meer dan waard, ondanks dat Paul ons via de geitenweggetjes i.p.v. Op de gewone haha. Het uitzicht was echt super, zonsondergang over de gehele Bay. Er waren ook allerlei Hanggliders en dat is zeker iets wat op mijn to do list is terecht gekomen nu haha. Natuurlijk moest ik ook even wat avontuur opzoeken en klom dan ook naar een rots toe die een geweldig uitzicht gaf. Het enige was dat links van me een ravijn van ongeveer 70meter was haha. Maargoed wat is het leven zonder risico's? Die avond hadden ze typisch Nieuw-Zeelands gekookt, Lamb with mincesauce. Het was voor mijn gevoel een hele aparte combinatie muntsaus met lam.

Op zondagochtend namen ze me eerst mee naar hun Yoga les, wat echt super was! Heb mezelf er echt heerlijk kunnen ontspannen, zeker voor herhaling vatbaar! Na de Yoga gingen we ontbijten bij een klein café en daarna namen ze me mee naar een oude Goudmijn waar je nu allerlei tracks kan doen door de mijnen heen. Wat toch echt heel erg indrukwekkend is. Na al dat gewandel gingen we nog gauw even ergens wat eten, want helaas ging mijn bus alweer terug die avond. Het afscheid nemen was echt niet leuk. Ik ben beide echt super dankbaar dat ik hun heb mogen ontmoeten en mij zo gastvrij hebben ontvangen. Eenmaal in de bus bleek dat we nogal achter op schema liepen. Ik maakte mij daar eigenlijk niet zo heel druk om, tot een halfuur voor we in Auckland aankwamen, ik de allerlaatste bus ging missen richting de North Shore als we niet door reden. Ik Fiona al gesmst of ze nog wakker was, maar kreeg geen reactie. Gelukkig was ik nog net optijd voor de bus. Onderweg er naar toe rennend, bleek dat ik 1 dollar te weinig cash had, dus ik met een random stranger praten en kreeg zo twee dollar. Uiteindelijk was ik dan ook half één thuis i.p.v. Half elf, maar goed we leven nog.

Maandagochtend ging ik even lekker skypen met Esmee voor mijn dag echt zou beginnen. Ik had vandaag beide kids vanwege de schoolvakantie. Ook kwam Mandy weer op bezoek om te kijken hoe het gaat. Gelukkig was die weer helemaal tevreden en nu hebben we dan ook de allerlaatste bezoekdatum afgesproken. Die middag het hele huis schoongemaakt en 's avonds ging ik naar een kickboxbootcamp. Je mag drie lessen gratis proberen, dus ik dacht waarom laat ik het niet gewoon proberen? Het was echt super leuk!
Op dinsdagochtend was het de hele ochtend keihard aan het plenzen dus hebben Cohen en ik niet heel veel gedaan. 's middags zijn we gaan wandelen bij Muriwai beach. Wat echt super mooi was! En toch handig hoe je zo allerlei tripjes kunt combineren, want ik was zelf ook nog helemaal niet naar Muriwai geweest. 's avonds ging ik weer oppassen en even gezellig skypen met m'n mam.

Op woensdagochtend ging mijn wekker om 5.00u, want om 6uur stond er weer een bootcamp ingeplant. Dit keer Tone Up. Ook al was het super vroeg. Ik vond het heerlijk! Verder die dag was Cohen weer bij de buitenschoolse opvang een dagje dus heb ik weer de hele dag huizen schoongemaakt. Op donderdagochtend even met Michelle geskyped. Om 10.00u had ik Cohen opgegeven voor een Lego workshop dus daar zijn we eerst heen gegaan, heerlijk zo je kind achterlaten en zelf lekker winkelen. 's middags hadden we weer een playdate met Taylor en Debby. We gingen naar een voorstelling genaamd Mrs. Mcinthy and the bizarre plant. Heel leuk om te zien! Op vrijdag moesten we eerst langs de opticiën voor Cohen, daarna zijn we richting de Waitekere Ranges gereden. Daar gingen we een leuke wandeling doen en lekker lunchen. En via de Scenic Route weer terug naar de North Shore.. 's Middags hadden ze weer zwemles dus daar gingen we heen. Aurelia was super goed tijdens haar les. Cohen daarentegen wat minder. Hij duwde één van de andere jongetjes de hele tijd onder water en op dat moment dat ik daar op aan het focussen was, begon Aurelia naast me in haar broek te plassen, jeej wat is het toch leuk om Au Pair te zijn.

Zaterdagochtend werd ik optijd opgehaald door Franzi. Op naar de Coromandel. De Pinnacles hike stond op de planning. We gingen met ze viertjes; Franzi, Saskia, Clara en ik. Iedereen was natuurlijk weer duits, behalve ik haha. Het weer viel 's morgens gelukkig nog wel mee, maar eenmaal bij het startpunt aangekomen kwam het met bakken uit de hemel. Heel fijn als je weet dat je ruim 4 uur moet gaan lopen om bij de hut aan te komen.. Nadat we nog allemaal even droog in de auto onze lunch hadden genomen moesten we toch echt vertrekken. Nou na 5seconden was ik natuurlijk al drijf en drijf nat. Toen bleek ook nog dat we in de eerste vijf minuten al een rivier moesten oversteken die tot mijn knie kwam. De hike was alleen maar omhoog, heel fijn als het zo hard regent dat de regen als een soort rivier over de grond weer naar beneden komt. Levensgevaarlijk dus eigenlijk. Op een gegeven moment na twee uur te hiken, begon het keihard te onweren. Nou opzich vind ik dat meestal niet zo heel erg, maar als je midden in een bos loopt ik weet niet hoe hoog en als je dan naast je kijkt en alle bomen om je heen al een keer door de bliksem zijn geraakt aangezien er geen takken meer aanzitten, ja toen voelde ik me toch echt niet zo veilig meer. Ik zal eerlijk zeggen, ik was gewoon doodsbang haha. Ietsje verderop moesten we nog een rivier oversteken die gewoon tot boven je heupen kwam en super sterke stroming had, ik was dan ook drijfnat en had aardig wat krassen van alle stenen op mijn handen. Uiteindelijk kwamen we dan bij de hut aan, oh wat waren we blij haha. Daar heerlijk bij het vuur opgewarmd en wat gegeten. Toen raakte ik aan de praat met wat kiwi's en daar hebben we de hele avond lekker meezitten kletsen. Wat bleek nou, wij hadden de lange route omhoog genomen haha. Als we ietsje verderop waren gestart had het ons 1,5 uur en wat rivieren oversteken minder gekost haha. Maargoed we hebben het gedaan en overleefd. Die nacht heeerlijk geslapen in een natte slaapzak.. ahum. Haha Maar goed de wekker ging weer optijd de volgende ochtend, want vanaf de hut was het nog 50min one way om de pinnacles echt op te gaan. En wij wilde wel graag de zonsopgang vanaf daar zien. Nou heel leuk. Het was super bewolkt, maargoed we zijn evengoed omhoog gegaan. Terug bij de hut snel ontbeten en toen weer op naar beneden, naar de warme auto haha. De terugweg was dan ook een stuk minder lang, ik denk dat we er rond de 2,5/3uur over hebben gedaan. De route was natuurlijk niet al te fijn aangezien het nog heel nat was en alles heel erg glibberig dusja, natuurlijk lag ik een paar keer vol op m'n kont in de blubber haha.
Ondanks alles ben ik super blij dat we het gedaan hebben!
Zondagavond ben ik al een beetje gaan bekijken wat ik alvast opzij kon zetten of weg kon gooien, het is toch nog maar 17daagjes voor ik begin met reizen..

De tijd vliegt echt voorbij.

Ik heb er echt super veel zin in, maar ook weer niet. Ik ga de kids super erg missen, je woont toch voor een aardig lange tijd constant bij ze in huis en ja ze geven me constant knuffels, komen even beneden en komen bij me in bed liggen. Of Cohen's opmerkingen die hij dan maakt. Ik had liefs uit londen aan in de auto en ging het vertalen, zijn antwoord: you know that I can see that girl in front of me right now? Of zijn dagelijkse opmerkingen: I wish you were my girlfriend of dat hij met me gaat trouwen. Of ik was buikspieren aan het doen: Why are you doing that Romy, I love your belly just like that, you don't have to change. Ja dat soort opmerkingen zijn echt te lief natuurlijk. Maar voornamelijk gewoon het feit dat ze zoveel om mij geven. Dat afscheid kijk ik dan ook echt niet naar uit, maar gelukkig kom ik na fiji en het zuidereiland nog even voor twee nachtjes terug.
Inmiddels heb ik het ook weer super druk met alles regelen en kijken of ik het allemaal wel red met mijn geld natuurlijk.. Alles is zo duur. En ik wil natuurlijk alles haha. Fiji is gelukkig allemaal geregeld, maar het zuidereiland bijvoorbeeld niet. Ik weet echt nog niet wat ik daar wil gaan doen. Ik had in mijn hoofd om de Keplertrack te gaan doen, dat is een vierdaagse wandeling door Fiordland. Maar het weer is waarschijnlijk te slecht als ik daar kom aangezien er nu al enorme sneeuwval is. Ik wil in ieder geval Nieuw-Zeeland op een speciale manier eindigen, maar verder moet ik alles nog even gaan uitzoeken deze week..

En dan natuurlijk nog Australië, daar is het al helemaal een chaos mee, want wat is daar veel te doen. Ik weet het allemaal echt niet meer haha. Dus tips zijn welkom!
De komende weken worden nog veel genieten van alles en iedereen. En natuurlijk alles gaan regelen en boeken wat ik allemaal wil gaan doen. Pfoee. En voor ik het weet ben ik alweer in Nederland dan.
Nou laat ik daar nog maar even niet aan gaan denken, ik heb het hier namelijk prima naar mijn zin!



Dikke kus Romy xxx
 
Liedje om te luisteren: James Bay - Hold back the River
 
! Take risks !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten