zaterdag 7 maart 2015

Paps en Mams op bezoek!


Kia Ora!

Nou wat is het allemaal voorbij gevlogen zeg jeetje mina.

Maargoed waar ga ik beginnen met de reis. Op woensdagavond kwamen m'n ouders dus weer vanaf boven Auckland terug naar Auckland. Op donderdag zijn we richting het plaatsje bij de Waitomo Caves gereden. Onderweg nog even geluncht in Raglan, waar ik heel toevallig die enge local weer tegen kwam haha. Eerst even het plaatsje ontdekt nadat we bij het motel waren aangekomen. Ook We wilden graag uiteten, maar dat bleek nog een hele opgave. Tijdens het boeken voor de tours voor de volgende dag had ik maar advies gevraagd en zijn we naar een heerlijk restaurantje gestuurd. Vrijdagochten gingen we Black Water Raften door de caves. Dat was toch gaaf. Echt die glowworms was een hele beleving. Een van onze guides begon ook te zingen tijdens onze tour. Dat was gewoon echt adembenemend zo in een donkere cave met alleen maar glowworms op het plafond. Het caven was erg leuk! Af en toe even met tube en al vanaf twee meter hoog in een donkergat springen haha. Die middag zijn we meteen weer verder gereden richting Rotorua en daar hadden we 's avonds een Hangi dinner in een Maori village. Van tevoren hadden we nog een voorstelling, waar ik erg van genoten heb. Ik zat vooraan en de 'warrior', een jongen van 20, stond voor mij met alleen maar een klein onderbroekje aan ofzo. Geen probleem voor mij natuurlijk haha. Na het heerlijke avondmaal zijn we nog een rondje langs de geysers gelopen. Ons motel had overigens uitzicht over de geysers, wat erg gaaf was. De volgende ochtend hebben we een heerlijk modderbad genomen, heel fijn. Daarna zijn we nog gewoon lekker in Rotorua gaan rijden. 's Avonds gingen we namelijk bij Fiona haar moeder bbq'en, want mijn hostfamily was daar voor een weekendje. Erg gezellig gehad. Midden in de nacht ging ineens het brandalarm van het motel af. Nou echt je schrikt je de pleures natuurlijk. Sta je dan buiten op je pantoffels, bijna niets aan, gelukkig kon ik nog een deken mee naar buiten nemen. Uiteindelijk bleek het fout te zijn.. De volgende ochtend zijn we richting Taupo gereden. Daar hebben we nog een heerlijke cruise gedaan over het lake, richting de Maori carvings. Toen we ook nog een wijntje aan boord kregen was het plaatje natuurlijk compleet. De volgende ochtend moesten we er vroeg uit, want we hadden een lange rit voor de boeg van Taupo naar Wellington om de ferry te halen richting het zuidereiland.

Eenmaal in Picton meteen gaan rijden richting Nelson, daar zouden we voor de komende twee nachten verblijven. Ook die avond meteen een kayak trip geboekt voor de volgende dag. Heerlijk de instelling hier, we hebben namelijk gewoon om kwart voor tien de eigenaar op z'n mobiel daarvoor gebeld, en die vond het alleen maar leuk dat we meekwamen. De Kayak tocht was echt super gaaf! Heel zwaar, maar heel mooi. We hebben veel gekayakt. De hele dag door. Ook hebben we nog wat zeehonden gespot onderweg, zelf baby'tjes. Super lief! Eigenlijk hadden we geen tijd meer, maar Romy ging haar kayak niet uit zonder een zeehond gezien te hebben dus toen besloot de guide toch maar even snel ons om een eilandje heen te leiden. Ik voelde het overigens wel onwijs in mijn armen, ik zat met een vrouwtje die hooguit 40kg woog en ze deed niets, maargoed des te meer heb ik verbrand. De volgende dag gingen we via de Pancake Rocks richting de glaciers. De pancake rocks is een hele gekke gewaarwording. Het is wel echt onwijs mooi. Bij de Franz Jozef glacier aangekomen bleek dat m'n moeder een backpackershostel had geboekt, nja we hebben dat ook weer meegemaakt haha. Die avond meteen nog een wandeling gedaan. De volgende ochtend gingen we de wandeling bij de Fox glacier doen. Het waren beide hele mooie glaciers, maar ik vond het zelf wel onwijs zonde om te zien hoe erg de glaciers aan het verdwijnen zijn, door onder andere de opwarming van de aardbol. Na de wandeling zijn we via een stop bij een heerlijke zalmboederij richting Lake Wanaka gaan rijden. Wat is dat een ontiegelijke mooie rit zeg, jeetje. Echt adembenemend. En wat hadden we een heerlijk hotel in Wanaka. De volgende ochtend hebben we ook daar weer een wandeling gedaan naar het topje van Mount Warrior. En zijn daarna verder gaan rijden richting Queenstown, via Arrowtown. Daar hebben we even een kijkje genomen in het centrum en de tour voor de volgende dag geboekt. Terwijl me ouders nog in wat winkeltjes aan het snuffelen waren, was ik even iets verder gelopen. En jawel hoor, komen er ineens twee meiden op me afgerend. Carla en Katrin, m'n allereerste roommates in Nieuw-Zeeland. Wat is het toch fijn om bekende tegen te komen. Ze hebben dus ook gelijk mijn ouders ontmoet!

De volgende dag was het dan toch echt tijd voor Milford Sound! We gingen een vlucht in een minivliegtuigje maken over de Sounds. Echt prachtig gewoon. Daarna deden we een cruise door de Milford Sounds. Echt niet te beschrijven hoe mooi. Overal kleine watervalletjes en zeehonden. Gewoon paradijs. En daarna weer met het vliegtuigje terug naar Queenstown. Ik mocht co-piloot zijn, wat super leuk was. In de middag hebben we lekker bij een brug net bij queenstown heerlijk gerelaxt en van het heerlijke uitzicht en weer genoten. En 's avonds heerlijk bij een Mexicaan uiteten, jumm. De volgende dag gingen we weer verder rijden richting Mt. Cook. We zouden die avond in Twizel verblijven, dat is iets voor Mt. Cook. Dus daar eerst aangekomen en daarna meteen naar Mt. Cook gereden. En echt waar dit is echt mijn favoriete plek hier in Nieuw-Zeeland. Echt wat is dat water onwijs helderblauw. En dan zo'n mooie gletsjer op de achtergrond. Ik weet gewoon niet hoe ik moet zeggen hoe mooi het is. We deden een wandeling van ruim drie uur. Die was dan ook echt super mooi. Je voelt je zo klein tussen al die enorme bergen en gletsjers. De volgende dag gingen we verder rijden richting Timaru dat was aan de oostkust. Toen we in het plaatsje aankwamen kregen we te horen dat je pinguins in het wild kon zien in de avond. Dus wij natuurlijk 's avonds laat naar het strand. Je moet geduld hebben, maar dan zie je ook wat. Het was heel raar om mee te maken. Je zit gewoon op het strand, waar het warm is en dan komt er ineens een pinguin uit zee vandaan om z'n baby's te voeden. Die leven onder rotsen aan de zijkant van het strand. Het was in ieder geval ook weer iets om nooit te vergeten.

De volgende dag gingen we weer verder richting Akaroa. Dat is een schiereiland aan Christchurch. Ook dat was weer super mooi, maar wel totaal weer op z'n eigen manier. Hier zat ik voor me gevoel in een heerlijk warm tropisch land. We hebben lekker gerelaxt op het strandje en van wijntjes genoten. 's Morgens gingen we weer verder richting Kaikoura. We hadden een motel aan een Irish pub vast. Erg leuk! Ik raakte ook aan de praat met de eigenaar. Hij heeft namelijk onwijs veel renpaarden, dus daar was ik wel geïnteresseerd in. Uiteindelijk had ik het voor elkaar dat als ik weer terug kom daar, maakt niet uit over hoeveel jaar. Dat ik voor hem kan werken en helpen met z'n paarden haha. De volgende ochtend gingen we dan toch echt whale watching doen. En jahoor na lang wachten hadden we er eentje gespot! Jeetje wat zijn ze groot. En dan heb ik nog niet eens 1/3 gezien van het hele lichaam. Die avond sliepen we in Blenheim zodat we lekker dichtbij waren om de volgende dag weer de Ferry terug te nemen naar het Noordereiland.

Terug op het Noordereiland sliepen we eerst in Palmerston North om de volgende dag weer verder te rijden richting Napier. Daar was dat weekend Art Deco Weekend, dus het was één dolle boel. Het was erg leuk om dat ook weer allemaal te zien! Daarna moesten we nog een stukje verder om onze slaapplaats voor die avond te vinden. Uiteindelijk bleek het dat we echt in de middle of nowhere zaten bij een familie op hun terrein in een huisje. Gelukkig hadden hun nog wat extra vlees voor ons voor het avondeten haha. 's Avonds gingen we sterren kijken, jeetje wat was dat mooi. Er was in de wijde omtrek geen ander huis of licht te vinden, nou dan kan je wel nagaan hoe helder het was.

Je kon gewoon echt de stroom van sterren zien zegmaar, de melkweg. Echt heel gaaf!

De volgende dag gingen we weer terug richting Auckland. Jeetjemina wat was dat een rit. We gingen via een route langs een meer. Nou er was geen normale weg. Alles was gravel road. Overal bochten dus snelheid kon je niet maken, smalle wegen dus je moest ook nog maar hopen dat je geen tegenligger tegen kwam. Uiteindelijk kwamen we vlakvoor 6en aan bij mij thuis. 's Avonds zijn we lekker met ze drietjes in het centrum uit eten geweest bij de Mexicaan. En de volgende dag gingen m'n ouders weg richting Coromandel. Ik had die dag Mandy op bezoek om te vragen hoe alles ging enzo. Dinsdagmiddag kwamen ze weer terug. Die avond gingen we uiteten bij de Indiaan met mijn hele hostfamily inclusief Dean zijn ouders. Echt wat een schatjes zijn dat. Ik kan het heel erg goed vinden met hun en zijn moeder doet me heel erg aan oma denken. Ze is precies zo naar mij toe. Ze is super geïnteresseerd in alles wat ik doe. Na het eten hebben we nog even wat gedronken. Die avond merkte ik al heel erg dat we alle drie wisten dat we elkaar weer heel lang niet gingen zien. Ik heb dan ook heerlijk nog even op bed gelegen met pap en mam, dat was echt even fijn. Woensdag zijn we nog in Milford gaan lunchen en toen was het toch echt zo ver; op naar het vliegveld. Oh wat keek ik hier tegen op. Nadat ze hadden ingecheckt voelde ik m'n tranen al komen. Gelukkig bleek dat ik ook nog even mee de roltrap op mocht dus daar hebben we nog even wat gedronken en nja toen kwam toch echt het afscheid. Ughl wat vond ik het verschrikkelijk. Ook nu ik m'n blog weer schrijf heb ik alweer tranen in m'n ogen. Ik weet niet het was gewoon zo fijn om ze hier te hebben. Die avond had Jacintha bedacht dat ik met haar meeging naar Bitchin Bingo in de stad voor afleiding. Dat was opzich inderdaad wel even goed voor me haha.



Kortom het was echt een geweldige reis met mijn allerliefste ouders. Echt iets wat ik never nooit meer zal vergeten. Ik hou zo ontzettend veel van jullie pap en mam.

Liefs Romy
 



Liedje om te luisteren: John Mayer – Daughters


Geen opmerkingen:

Een reactie posten