dinsdag 10 februari 2015

The Sun is Shining!


Zoo dat heeft weer eventjes geduurd de laatste keer dat ik wat poste is alweer bijna een maandje terug. Toen duurde het nog maar 17 daagjes voor m'n ouders er waren en inmiddels heb ik ze al weer opgehaald op het vliegveld. Inmiddels is het hier volop zomer, maar dat zullen jullie vast niet gemist hebben door alle foto's die ik post haha.


Aangezien Cohen nog steeds zomervakantie had tot vorige week woensdag 4feb heb ik heel veel dingen met hem gedaan. Hij ging ook nog twee keer per week naar YMCA, dat waren dan mijn vrije daagjes, maar helaas gingen die weer verloren aan het huisschoonmaken. Dingen die ik onder andere met Cohen gedaan heb zijn naar het zee aquarium, naar een indoorspeelpark, naar het Auckland museum, naar stardome, naar verschillende parken, fietsochtendjes, naar de dierentuin, aardbeienplukken en nog veel meer haha. Naar Stardome zijn we geweest met Debby en haar kleinzoon Taylor, Taylor was die dag helaas super moe en niet leuk om mee te spelen voor Cohen, maar goed wij hebben ons evengoed vermaakt! Het Auckland museum was ook zeker heel leuk. Aangezien het Auckland Anniversary was, de verjaardag van Auckland als het ware, was er van alles te doen. Zo gingen we bij een show kijken waar Cohen de Haka geleerd kreeg, super schattig. Ook was het museum zelf super interessant naar mijn mening, er was heel veel te zien over Auckland.

M'n hostparents hebben het de laatste paar weken wel echt super druk met hun werk. Het is al een paar keer gebeurd dat ze ineens langer moeten blijven en ik de kids op bed moet leggen en ze vervolgens pas rond een uur of één thuis komen. Helemaal kapot natuurlijk. Dat is dan denk ik toch het risico van een eigen bedrijf hebben. Maar gelukkig hebben ze ook genoeg avondjes uit en komen ze vaak genoeg aangeschoten/dronken thuis haha. Heel leuk als je aan het skypen bent, hea Sabrien haha. Maargoed daardoor vind ik het ook wel heel fijn dat ik er voor hun kan zijn en wat rust bied voor hun. Ze waarderen onwijs wat ik allemaal voor ze doe en dat is echt super fijn. Want kijk niemand vind het echt leuk om het hele huis schoon te maken, maar als ik dan zie hoe emotioneel Fiona word als ik het hele huis schoongemaakt heb en allerlei dingetjes heb gedaan zonder dat ze dat had gezegd, ja dat voelt gewoon goed. M'n band met m'n hostparents is dan ook steeds beter. Ik voel me echt helemaal thuis bij hun. Ik heb verder ook lekker met li, es en dajen geskyped afgelopen periode.

De tijd vliegt dan ook echt voorbij. Als m'n ouders weg zijn hoef ik namelijk nog maar iets meer als 2 maandjes en dan ga ik alweer backpacken. Hoewel ik daar echt niet op kan wachten, kijk ik er nu ook al een beetje tegenop om afscheid te nemen van m'n 'tweede' familie zegmaar. De kids vragen ook iedere keer van je blijft toch voor altijd bij ons Romy? En we hebben het ook wel vaak over verjaardagsfeestjes. En bij die van Aurelia ben ik er nog, maar Cohen is in September jarig en dan ben ik er dus niet meer, maar dat vind ik toch wel moeilijk om te zeggen. De kids geven echt heel veel om me. Wat een super fijn gevoel geeft. Ik ga in ieder geval alle knuffels en kusjes wel missen hoor, want helaas zijn Kev en Stees niet zulke knuffeldieren als Aurelia en Cohen haha. Ik word er hier namelijk helemaal mee overspoeld. Tuurlijk zijn ze niet altijd even blij met me, maar goed ze weten dan dondersgoed waarom ik ze wel achter het behang kan plakken en boos op ze ben. Aurelia is echt zo'n sneaky girl. Ze doet alles op momenten dat ik het niet kan zien en geeft Cohen dan de schuld, in het begin trapte ik daar natuurlijk in, maar nu weet ik wel beter. Deze ervaring heeft me in ieder geval wel doen beseffen dat ik nog LAAAAAAANGG niet aan kinderen ga beginnen hahah. Eerst maar eens even lekker zelf nog van m'n leventjes genieten.
In mijn vrije tijd heb ik ook zeker niet stil gezeten. Natuurlijk is een werkdag van 8 tot 8 constant met kinderen super vermoeiend, dus ik heb echt niet altijd wat gedaan. Maar vaak gewoon lekker naar koffiegroepjes, andere au pairs ontmoeten. En ik ben de gelukkige dat we een jacuzzi in de tuin hebben staan, dus daar maak ik natuurlijk lekker gebruik van. Heerlijk hoor als je het huis voor je alleen thuis hebt, even ontspannen, geen kinderen om je heen. Echt even alleen tijd voor jezelf.

In het weekend van 17 en 18 januari ging ik op de 17e snorkelen met een paar meiden bij Goat Island, dat is ongeveer een uurtje vanaf Auckland naar het noorden toe. Gelukkig is Dean een echte snorkel en duik freak dus had ik alle spulletjes van hun en was het voor mij een heerlijk gratis dagje. Ook wel eens fijn. Het snorkelen was super gaaf!! Er waren vissen zo groot als m'n gehele arm maar ook zo klein als m'n pink. Heel veel verschillende soorten ook. Zo ook pijlstaartroggen. Echt super gaaf hoe dat zo dichtbij zo'n enorme stad is eigenlijk. Na zo'n lang dagje heerlijk een uitgebreide douch genomen en toen had ik een appje van Jacintha wat ik die avond ging doen. Nja eigenlijk niets, dus wij naar de Pak'n Save wat lekkere dingetjes gekocht en toen lekker Magic Mike bij haar thuis gekeken. De volgende dag hadden we ook geplant om lekker een dagje te shoppen, eerst naar een outlet centre, waar ik nike airmax voor $50 in m'n handen had, maar goed ik heb gewoon geen plek meer in m'n backpack en waarom zou ik geld daar aan uit gaan geven als ik super graag naar Fiji wil? Ik was in ieder geval super trots op mezelf haha. Na het outlet centre zijn we nog naar een super groot winkelcentrum geweest en daar nog even wat rondgekeken waar ik een super leuk blauw rokje voor $4 heb gescoord.

Die maandag had ik eigenlijk wel bedacht dat ik wilde gaan surfen het volgende weekend. Het was die maandag daarna namelijk echt Auckland Anniversary dus iedereen was betaald vrij. Dus ik op FB een berichtje geplaatst en kreeg al gauw reacties erop. Die dinsdag was ik naar een koffiegroep waar ik David, een duitse jongen, had ontmoet ook een Au Pair. En ik had hem ook 'overgehaald' om mee te gaan. Dus het weekend van 24, 25 en dan de 26e gingen we surfen in Raglan. Ik, David, Michelle (een au pair uit USA) en Anna (au pair uit Duitsland). We hadden op vrijdagavond afgesproken in het centrum en vanaf daar gingen we richting Raglan. Ik ging al lekker, want ik miste me bus, de bustijden veranderen hier om de haverklap, super vervelend. En ja jongens jullie zullen het haast niet geloven, maar ik was gewoon ruim optijd dit keer voor m'n bus hoor, maar nja door de veranderde tijd dus mooi niet. Gelukkig wonen Dean's ouders 1 straat verderop en kan ik het super goed met ze vinden en hebben hun me snel het centrum in gebracht. We hoopte maar dat niemand van ons een huurmoordenaar zou zijn, want niemand kon elkaar en anders zaten we daar het hele weekend mee opgescheept haha. Het surfen was echt super gaaf!! Het was wel echt super moeilijk. Ik ben nog lang geen pro haha. Maar het gaat erom dat je er plezier in hebt natuurlijk. Nou dat had ik zeker. Ik kon mezelf wel uitlachen hoe vaak ik van m'n board af viel. Het viel blijkbaar een jongen ook op, die kwam namelijk naar me toe en zei dat hij me wel surfles kon geven, het was een local, maar echt ik heb nog nooit zo'n niet goed uitziend persoon gezien zegmaar haha. Ik voelde me ook totaal niet op m'n gemak met hem in de buurt, dus had hem toch maar even vriendelijk bedankt. Verder heel gezellig gehad met de andere au pairs, we zaten in een Backpackers hostel dus ik voelde me super op m'n plekje en heb dan ook weer heel veel mensen in zo'n korte periode leren kennen haha. Ik kon het super goed vinden met Michelle en David, Anna daar in tegen was een beetje vervelend, ik dacht toch echt dat ik geen honing aan me kont had hoor, maar blijkbaar toch wel. Maargoed dat mocht de pret niet bederven. Ik heb gewoon gesurft!! En dat was zeker niet de enige en laatste keer. Er zullen er nog veel meer volgen! Het is een heerlijk gevoel en goed voor je conditie, want god wat had ik een spierpijn haha.
Die week voor ik ging surfen heb ik Rick en Jose, waar ik mee was heen gevlogen tot Sydney in september nog even ontmoet, hun begonnen hun reis door Nieuw-Zeeland en het was natuurlijk super leuk om elkaar weer eventjes te zien. Ook die maandag na het surfen had ik weer even een reünie. Dit keer met Femke. Die mijn roommate was in Singapore. Het was echt super leuk om haar ook weer even te zien. We hadden allebei zoveel verhalen van wat we hadden meegemaakt, maar ook allebei zo verschillend. Echt super leuk. Toen was het plots nog maar 6nachtjes tot m'n ouders kwamen. Langzamerhand moest ik toch maar m'n kamer op gaan ruimen, wat echt een bende was, en nja ik begon toch ook wel zenuwachtig te worden, het is toch gek je ouders zien na zo'n lange periode. Ik bedoel ik heb afgelopen half jaar zoveel dingen meegemaakt en alles in m'n eentje gedaan en dan komen hun eraan. Ik kon in ieder geval echt niet wachten.
Nouja voor ik het wist was het dan toch echt zaterdag de 31e . Op het vliegveld werd ik echt gek haha. Ik had natuurlijk een leuk bord gemaakt dus iedereen die in die terminal stond te wachten wist precies wie er aan kwamen en die mensen keken dan ook bij iedereen die door de deur kwamen naar mij of ik al een reactie gaf haha. Op het moment dat ze er waren hoorde ik ook aardig was Aaaahw's om me heen. Het was echt super fijn om ze eindelijk weer te zien. Wel echt super gek ook hoor. Helemaal toen we de auto hadden opgepikt en ik reed richting ons motel. Want ik wist gewoon de weg en hun zaten bij mij in de auto haha. Die avond gingen we met Niels uiteten. De volgende dag zijn we naar het centrum geweest aangezien m'n paps zo slim was het NZ simkaartje zonder hoesje in z'n Iphone te stoppen en dus vast zat hahah. Verder hebben we nog even lekker rond gelopen in het centrum en heb ik ze wat dingen laten zien. Die avond hadden we een BBQ met m'n hostfamily, nou ik zal eerlijk toegeven dat ik dat echt zoo raar vond. Zaten m'n ouders dan bij 'mijn' huis met 'mijn' hostparents in 'mijn' nieuw-zeeland haha. Het was wel echt een hele geslaagde avond, super gezellig gehad. Maandagochtend moest ik gewoon werken tot woensdagavond. Woensdagavond kwamen m'n ouders weer richting Auckland en vanaf toen zijn we verder gaan reizen, maar dat zal ik allemaal wel in m'n volgende blog vertellen!

Liedje om te luisteren: Chef'Special – In your arms

Untitled


Geen opmerkingen:

Een reactie posten