zondag 12 oktober 2014

De volgende ochtend stond Rachael alweer vroeg bij m'n hostel met Charlize en Barbara (Rachael's moeder). Toen bij de dansklas van Charlize gekeken en daarna lekker geluncht bij hun thuis. Toen even Ninja Turtle gespeeld voor Charlize. Na de lunch en het spelen zijn Rachael, ik en Charlize een wandeling gaan maken naar Mt. Hobbot. Daarna de film the Croods gekeken, wat overigens een hele leuke kinderfilm is! En daarna naar vrienden van hun gegaan om daar te eten, die vrouw is chefkok dus je raad het al. Jeetje mina wat heb ik heerlijk gegeten na al dat eten in de hostels. Ik had rijst met chili en kokosnoot smaak met de lekkerste zalm ooit erdoorheen, zelfgebakken brood met zeezout boter en een heerlijke avocado salade. Echt hoeveel kan je genieten van eten haha.

De volgende ochtend werd ik wakker, maar ik snapte er even helemaal niets meer van. De tijd was namelijk een uur vooruit gegaan hier, zomertijd. Vanaf nu is er dus 11uur tijdsverschil met NL i.p.v. 10 en dat zal in november zelfs 12uur worden. Voordat Andy me op kwam halen nog even langs de supermarkt geweest. Bij hun thuis een lekker omeletje gegeten. Toen even heerlijk in de tuin gespeeld met mevrouw, ik gok dat dit veel bomen beklimmen gaat worden voor mij de aankomende maanden haha. Daarna ben ik met Charlize in de kinderwagen naar een speeltuin gelopen door een straat waar echt de allermooiste huizen ooit staan joh, niet normaal haha. De terug weg was nog een hele klim, wat het was best een stijle heuvel, maar goed ik liet me natuurlijk niet kennen, ondanks dat Rachael me al drie keer gesmst had of ik echt niet opgehaald wou worden, en ben gewoon lekker naar boven gewandeld. Na de wandeling even met Barbara gepraat over van alles en nog wat. Vanavond had Andrew (Andy) gekookt, het was toch een heerlijke salade met kip, pesto en croutons. Ik ga erg verwend worden met het eten de aankomende tijd ben ik al achter haha. Na het eten wat filmpjes op bed gekeken met ze viertjes over projecten die hun allemaal al gedaan hebben. Toen ging Charlize naar bed en heb ik nog even met oma en opa voor de tv gezeten met echt de heerlijkste kop herbal thee ooit. Rachael heeft me daarna weer lekker bij m'n hostel gedropt waar ik inmiddels lekker van een muffin aan het genieten ben in bed.
Maandag ochtend weer een lekker broodje met avocado gemaakt, een van de enige groentes die hier betaalbaar is, dus daar maak ik lekker gebruik van haha. Daarna maar eens even m'n was uitgezocht en m'n moeder haar whatsapp volgespamt met vragen over wat wel en wat niet kan met wassen haha. Daarna ben ik even lekker op pad gegaan en heb ik Mt. Eden beklommen. Wat een heerlijk uitzicht heb je daar. Ik heb eerst even een rondje gelopen bovenop, alleen er waren echt zoveel chinese schoolkinderen. Dus ben daarna iets aan de buitenkant van de heuvel ergens een boom ingeklommen haha, en daar lekker gezeten en wat gegeten. Daarna ben ik verder die richting opgelopen waar ik uitzicht had op het centrum van de stad waar ik heerlijk in het gras ben gaan zitten en wat ben gaan schrijven in m'n boekje. Echt even genoten zo in het zonnetje. Toen had ik inmiddels alweer een smsje dat Andy me over 15min op zou pikken. Oeps dat werd haasten. Hij heeft me meteen bij Charlize haar childcare centre afgezet en daar ben ik tot een uur of vier gebleven en daarna gingen we naar haar zwemles toe. Wat goed was om te zien aangezien ik degene ben die de aankomende tijd met haar zal gaan zwemmen in zowel zee als zwembaden. Na de zwemles weer naar huis gegaan en daar Charlize een beetje de kleuren in het Nederlands geleerd. Andy had weer overheerlijk gekookt. Dit gaat echt 5maanden verwennerij worden. Er stond bruine rijst met wortel, rozijnen, bepaalde zaadjes en een soort salami achtig iets op het menu. Echt overheerlijk. Na het eten gezellig met Barbara gepraat. Wat een lieve vrouw is dat.

Dinsdagochtend lekker tot een uur of half elf in bed gelegen, dit is namelijk de laatste dag dat het mogelijk was haha. Daarna lekker uitgebreid gedoucht en rond een uur of twaalf in de keuken wat eten gemaakt. Toen naar de supermarkt geweest, jeetje mina wat een keuze uit wasmiddelen joh. Uiteindelijk maar advies gevraagd aan een wat oudere vrouw die toevallig langsliep. Toen even een wasje gedraaid en wat met de hand gewassen. Snel wat dingen laten drogen. Alles wat nog niet droog was in m'n kamer opgehangen om te drogen en me snel klaargemaakt, want ik had met Esther afgesproken in de stad. Sta je op de bus te wachten, rijd de bus gewoon het bushokje voorbij haha. In de stad zijn we eerst even gaan winkelen bij de Cotton On en daarna lekker gegeten bij de Burger King. Heel leuk want oma belde me eventjes toen we daar zaten, dus die ik ook weer gesproken. Daarna terug gelopen richting de bussen onderweg even naar de Starbucks geweest en toen afscheid genomen voor tot en met 5december, want we gaan samen Sinterklaas vieren haha.


In het hostel nog even een lekkere kop thee gezet en in m'n bed even lekker geappt en van m'n muffin genoten, tot m'n kamergenootje onwijs chagrijnig begon te doen en ik het licht uit moest doen grr.
De volgende ochtend even snel omgekleed en alvast een was in wasmachine gegooid, ondertussen alles ingepakt, want moest weer naar een andere kamer haha. Even alles buiten laten drogen en ondertussen lekker ontbeten en op m'n mobiel gezeten. Toen kreeg ik een smsje van Andy dat het niet ging lukken om me op te komen halen vandaag, nja helemaal geen probleem nu dus nog even een dagje voor mezelf, alleen had ik nog niets staan dus. Even snel opgezocht hoelaat en waar de film If I stay zou spelen. Toen ben ik richting New Market gelopen, onderweg de weg kwijt geraakt en geholpen door twee hele lieve locals en kwam dan ook 1min voor tijd de zaal binnen lopen haha. Maar echt wat een onwijs mooie film. Echt een aanrader. Het enige is dat het einde compleet open is, ik kan dus echt niet wachten op deel 2 Where she went. Daarna nog even lekker door New Market gelopen en wat sieraden gescoord voor een koopje. En weer lekker in het zonnetje terug gelopen.
Als je veel loopt, in de natuur bent en alleen bent, ga je veel nadenken. Zo ook op deze terugweg. Ik heb namelijk nog steeds het idee dat ik gewoon op vakantie ben ofzo en niet voor 10maanden weg blijf, maar goed dat besef zal gauw komen gok ik zomaar. Ook werd ik steeds depressiever met het idee dat alle groente en fruit zo onwijs duur is en ik mezelf zowat hoor groeien voor m'n gevoel. Dus even lekker een salade met noodles gemaakt als avondeten en besloten daarna een rondje te gaan hardlopen. Het begon al langzaam donker te worden na een halfuurtje lopen en ben dan ook op Mt. Eden even gaan genieten van het uitzicht. Die heb ik niet hoor als ik door Langedijk een rondje loop haha. Daar ben ik in gesprek geraakt met een jongen uit Colombia die Engels leraar aan het worden is en als tripje zijn ze naar Nieuw-Zeeland om hun Engels te verbeteren. Echt in hooguit 15min een gesprek gehad over van alles en nog wat. Na het douchen even m'n hele backpack leeg gehaald en opnieuw ingepakt, want ga dan toch echt vanaf morgen (donderdag), met het gezin mee dus wil alles wel een beetje geordend hebben. Daarna lekker aardbeien en kiwi's gegeten.
Vanmorgen vroeg uitgecheckt en alles. Daarna lekker ontbeten en even wat Nederlandse programma's terug gekeken. Eerst Love is in the air, waar ze in Wellington waren en daarna SynDroom. Even een fijn gevoel om wat vertrouwde programma's te kunnen kijken. Daarna ben ik naar het centrum van de stad gegaan waar ik met Franzi, een duitse Au Pair die ik bij de oriëntatie had ontmoet, had afgesproken. Eerst even lekker door Queenstreet gelopen en heel veel gepraat over van alles. Ik weet in ieder geval zeker dat we elkaar nog, wanneer mogelijk, gaan zien. Onwijs gezellig gehad en heerlijk bij de Starbucks gaan zitten kletsen. Toen snel even langs de Countdown gelopen om stroopwafels te kopen, die wou ik toch graag mee naar m'n gezin als verrassing, ook al zijn ze hier 5,5x zo duur als in NL. Bij het hostel werd ik opgepikt door Rachael, Barbara en Charlize. Na het eten wat stroopwafels uitgedeeld maar ze wilden eigenlijk dat ik ze voor mezelf hield zodat ik er zelf lekker van kon genieten. Toen nog even hondje gespeeld met Charlize voor ze haar bed in dook. Charlize heeft namelijk een enorme liefde voor hondjes en loopt dan ook bijna de hele dag in haar chihuahua pakje rond.
Donderdagavond gewoon lekker op de bank gaan slapen, wat overigens erg comfortabel is. De volgende ochtend snel alles gepakt en dan ging toch echt ons avontuur beginnen na van alles afgeleverd te hebben. Toen even door gereden naar Langs Beach, dat is waar onze eerste stop is. Waar we een weekendje met wat vrienden zouden gaan spenderen in een huis.
In de regen met ze alle een wandeling gemaakt naar het strand. Wat overigens heerlijk was ondanks het weer. Vanuit m'n slaapkamer heb ik dan ook een adembenemend uitzicht. Net weer heerlijk genoten van de kookkunsten van Andy. En aangezien ik aardig kapot was, toch ook wel gauw gaan slapen.
De volgende ochtend werd ik wakker doordat Bibi, dochtertje van de vrienden, bij me in de kamer stond. Het weer was echt dramatisch dus eerst even lekker in huis gespendeerd en 's middags er weer eventjes op uit geweest ook al was het weer niet heel veel beter. Lekker een warme chocomel op het strand gedronken en daarna heerlijk gaan lezen in het huisje. Die avond hele levenslessen van de ex-vrouw van Andy gehad. De volgende ochtend alles ingepakt, nog even naar het strand geweest en toen naar de eerste echte bestemming gaan rijden; Mangapouri. Waar we zullen blijven tot zaterdag. Dezelfde dag nog even naar het strand geweest. Het huis van vrienden waar we in verblijven is door mij goedgekeurd haha, ik heb een hele bovenverdieping voor mezelf en een heerlijk bed haha.
Maandagochtend zou het dan echt gaan beginnen Rachael had haar eerste shoot vandaag staan in het plaatsje Maungakaramea, ik en Charlize mochten wel gewoon mee daarheen, maar daar moest ik toch echt haar gaan vermaken zodat ze niet te veel haar ouders tijdens werk lastig valt. Wat eigenlijk helemaal prima ging, zolang je haar maar bezig houd. Want echt hoor, ik heb nog nooit een kind gezien die zoveel energie heeft de hele dag door, non-stop. Je kunt haar namelijk niet op de bank zetten en een filmpje aanzetten, want binnen 5min rent ze toch weer door het huis. Maar goed we hebben in de zandbak allerlei huizen voor mummies, aka piramides, gemaakt waar ze erg gefascineerd over was. Daarna op het weiland vliegtuigen gespeeld die onderweg waren naar het land van de mummies, aka Egypte. Verder nog even met een lammetje geknuffeld en daarna weer terug richting Mangapouri gegaan. Optijd gaan slapen want het was best een vermoeiend dagje.
Dinsdagochtend stond een wandeling op de planning, Rachael en Andy waren beide vrij. We hebben de Whale Beach walk gedaan. Wat echt schitterend is. Whale beach is een strand waar je alleen per voet kunt komen en echt prachtig is. Ook ga je over hele hoge bergen heen wat voor de meest adembenemende uitzichten zorgt. Na deze wandeling ben ik in m'n eentje nog even een andere kant op gaan wandelen en daar wat dingen bewonderd. Toen lekker geluncht en verder gingen de ouders de hele middag aan het werk achter hun pc's, dus moest ik weer voor entertainment zorgen de gehele middag haha. We hebben eerst op het balkon allerlei spelletjes gedaan, toen boven dieren geïmiteeerd en daarna zijn we naar de winkel gegaan om een ijsje te halen. Ik heb natuurlijk het welbekende Nieuw-Zeelandse HokeyPokey ijs genomen, wat echt heerlijk is. Daarna bij de paardjes verderop gekeken en in de speeltuin gespendeerd en allerlei spelletjes gespeeld. En voor dat je het weet is het alweer etenstijd.
Ook nog even met mam gebeld, ja die mis ik toch wel echt onwijs erg hoor, maar ik heb het hier wel onwijs naar m'n zin gelukkig.
Donderdag naar Tutukaka geweest voor een shoot en 's middags nog een andere waar de kinderen 'watersnakes' als huisdieren hebben. (sorry weet het NL woord niet meer) wat een vieze dieren zijn dat haha, ughl. Die avond zou er een maaneclipse zijn. Daar heb ik dan uiteraard ook van genoten. Ik ben rond half elf op m'n balkon gaan liggen met een kussen, een deken, m'n Ipod en een stroopwafel om te genieten van die eclipse. Wat echt gaaf was om te zien, de maan werd steeds roder en roder.
De volgende ochtend moest ik alleen al om kwart voor zeven klaar staan, want er stond een ochtendshoot op het strand geplant met vier paarden. Het weer was echt bagger waardoor Charlize en ik de hele shoot in de achterbak van de auto met al haar speelgoed van alles hebben gespeeld. Na deze shoot zijn we naar de volgende gegaan op een boerderij in de middle of nowhere. Deze mensen leven zonder tv, hebben een badkamer buiten (als je het al een badkamer kan noemen, gewoon 1badkuip) en voor het toilet moest je de berg op lopen haha. Het leverde wel mooi uitzicht op ;) Zulk soort dingen openen wel echt je ogen. Heb echt onwijze respect voor mensen die zo leven. Ondanks dat iedereen heel veel met technologie bezig is, gaan hun gewoon lekker hun eigen weg en genieten van het leven op de volle 100%. Na deze ervaring ben ik nog even een wandeling gaan maken naar de dairy, waar ik weer een hokey pokey ijsje heb gehaald en ook maar eens hokey pokey chocolade haha. Ik begin langzaam een verslaving te krijgen. Voor de mensen die niet weten wat het is; honing met een laagje caramel erover heen. Heerlijk. Ook vermaak ik me prima met al m'n eBooks op m'n laptopje inmiddels 'to all the boys I've ever loved' alweer uitgelezen en begonnen in If I Stay.
De volgende dag zijn we opweg gegaan naar het volgende plekje Kerikeri. Waar we in de tuin van vrienden van Rachael en Andy verblijven waar ik in een tent zou gaan slapen. Nja zoals de meeste van jullie wel weten heb ik daar niet heel veel ervaring mee zegmaar, en aangezien ik de afgelopen dagen ook weer onwijze last heb gehad van m'n darmkoliek, wou ik het liefst lekker in een warm bedje liggen en dus niet in een tent. Maar goed het idee dat ik gewoon in Nieuw-Zeeland zit en het hele land voor niets als het ware ga zien maakte het al een stuk beter. Ook m'n instelling is gewoon van weetje ik ben hier nu, en moet van alles genieten, ook al lig ik in een tentje met buikpijn, terwijl ik de vorige nacht nog een hele verdieping voor mezelf had. We hadden een bbq met de vrienden, de man is een echte kiwi en is dan ook lastig te verstaan haha. Maar hij is wel echt geweldig want nog nooit heeft iemand me bij me geboortejaar genoemd haha. Maar hij schreeuwt echt door het hele huis; NINETYSIX How are ya doing? Ook maakt hij alleen maar van die typische grapjes, of ik z'n nummer wil hebben voor als Andy en Rachael weg zijn dat hij kan zeggen waar de wiet ligt. NINETYSIX everything alright?
Deze avond heb ik lekker met pap en mam geskyped en ook heel eventjes Stees gezien. (:
's Morgens werd ik wakker met een onwijs stijve rug. Blegh haha. Mja blijven genieten. Even ontbeten en daarna gingen Rachael en Andy een shoot doen en bleef ik met de vrienden, hun zoontjes en Charlize bij hun huis. Charlize is de laatste paar dagen alleen erg moe en chagrijnig door alle veranderingen en wil daarom bijna alleen maar aandacht van haar moeder. Wat soms best frustrerend is. Maar gelukkig kan ik het heel goed vinden met Rachael en Andy en zolang we over alles praten en we alles zeggen gaat het allemaal prima. 's middags zijn we lekker naar het strand gegaan en daar heeft Rachael de familie even geshoot. Ondertussen heb ik ook al kennisgemaakt met de 'sandflies' de zandvlooien, want m'n hele voeten zien rood van de bultjes, natuurlijk moeten ze mij weer hebben. Heel fijn. als je er allergisch voor bent, maar gelukkig m'n balsem leng zalfje uit Bali mee.
Wat ik de afgelopen dagen wel echt ben gaan beseffen is hoe veel ik eigenlijk al meegemaakt heb en hoe 'blessed' ik ben met wat ik mee ga maken en echt zoveel mogelijk moet gaan genieten. Ook heb ik al een heel ander beeld over mensen gekregen, want ik krijg nu echt een inzicht in hun leven, waar ze wonen en alles. Een geweldige ervaring gewoon.
Ik ben zo blij met alles. En dat allemaal maken de iets mindere momentjes nog minder erg.
Een hele dikke kus vanuit het oh zo mooie Nieuw-Zeeland

Wolves 💀

Geen opmerkingen:

Een reactie posten