vrijdag 26 september 2014

Vlak nadat ik het vorige blog heb geüpload nog even met de allerliefste Dajenne gefacetimed en daarna ging ik samen met m'n twee duitse roomies in het park lunchen met onze Subway. Vlak daarna gingen hun bij hun kamer inchecken en ik mijne bij het Nomadshostel. Eenmaal daar had ik een leuke Nederlandse receptioniste. Toen ik in de kamer kwam was m'n happy gevoel al gauw voorbij haha, Ik zou op een 10persoons kamer gaan slapen met 9 jongens, als enige meisje dus. Wat nog niet eens echt een probleem is ofzo, maar het was dus dat ik de deur opende en dat er om 3uur 's middags nog vier jongens in bed in het pikkedonker lagen te slapen. Ik met mijn vrolijke koppie. Heb lekker het licht aangedaan, de gordijnen open gegooid en het raam open gezet, want het is serieus een zwijnenstal. Ik heb snel m'n spulletjes geïnstalleerd en ben weer gauw weggegaan de stad in haha. Terug bij het IEP kantoor weer lekker op de wifi gezeten en even aan het nadenken over wat ik na de komende twee nachten in dit hostel zou willen gaan doen, het enige wat ik wist is dat ik niet langer nog hier wou blijven, even wat dingetjes geïnformeerd en toen eigenlijk wel iets gevonden wat me heel erg aanspraak. Ik kon vanaf donderdagochtend tot en met maandag met een Stray bus pas richting het noorden gaan en daar alvast even wat dingetjes zelf bekijken en Nieuw-Zeeland ontdekken. Het enige was dat de Mckenna family mij graag beter wilde leren kennen. Dus ik heb er even over nagedacht en heb de mensen van de balie even lief aangekeken of ik een telefoontje mocht plegen, dus ik Andrew gebeld die er totaal niet moeilijk over deed en het alleen maar goed van me vond dat ik dingen aan het ondernemen was, gelukkig maar. Ook even gevraagd wanneer ik Charlize nog kon ontmoeten en dat gaat waarschijnlijk morgenmiddag nog even gebeuren. De bus pas van Stray uiteindelijk dus toch gefixt dus een leuk tripje voor de boeg.

Daarna was er een pubmeeting van IEP, dus daar met Carla, Katherine en Mari heen gegaan (m'n kamergenootjes) waar ik de hele avond met Maxime, een franse jongen, heb gepraat en veel mee heb gelachen. Er was namelijk een wat “vollere' vrouw van rond de 30 gok ik die ook mee ging die alleen maar tegen hem bleef praten waar hij helemaal gek van werd, dus waar we zonder dat ze het door had, dat dachten wij tenminste, allemaal grapjes over aan het maken waren. Onwijs gezellig gehad daar en even een patatje gehad als avondeten. Daarna weer op naar m'n hostel gegaan. Ik zat even met 1 van m'n kamergenootjes te praten en die vertelde dat ik dus met 5 Engelsen jongens op een kamer slaap die er al ruim 5 weken slapen, omdat ze hier werken. Verder nog een redhead, geen idee waar die vandaan komt, twee jongens die ik nog niet gezien heb (het is nu 12uur 's avonds) dus ben benieuwd of ik die uberhaupt nog ga zien. En gelukkig nog 1 jongen uit Delft, Bram, waar ik nog even bij de tv lounge lekker mee heb gepraat, wat heel toevallig is want hij gaat precies die bustour doen die ik ook geplant heb. Na dat we bij de tv lounge vandaan kwamen waren de meeste in de kamer op die twee jongens na dan, maar we hadden ook een bezoekster hahah. Heel fijn dus in een zwijnenstal slapen waar degene onder je van alles aan het uitspoken zijn met ze tweetjes, altijd leuk want mijn hele bed gaat gezellig mee heen weer, en een jongen die keihard snurkt haha.

De volgende ochtend gingen er een paar al om zes uur ofzo uit om te gaan werken. Ik kon jammer genoeg niet meer in slaap komen, ook al heb ik bijna de hele nacht wakker gelegen door mijn oh zo gezellige onderbuurtjes. Dus zelf rond een uur of acht m'n hardloopkleren aangetrokken en heerlijk een rondje gelopen bij de haven, daarna even op wifi gezeten en rond half elf had ik met Andrew afgesproken. Samen ergens wezen lunchen en even bijgepraat. Eenmaal weer terug lagen ze nog steeds te maffen dus ik heb weer vrolijk het gordijn open gegooid. Bram was inmiddels terwijl ik aan het lunchen was ook opgestaan en we zijn daarna samen een rondje gaan lopen door Auckland. Een richting op waar ik nog niet geweest was. En naar een mooi park geweest, het Western Park, waar ik heerlijk heb genoten zo midden in de stad even rust. Uiteindelijk echt een heel groot rondje gelopen en echt even wat van de stad gezien. Na het rondje even wat eten gehaald voor de volgende dag. En even bij de Nomads store gezeten met gratis WiFi, eindelijk even gefacetimed met pap en mam. Fijn om hun ook weer gezien te hebben! Daarna naar de kamer gegaan en een echte Backpackersavondmaal genomen. Namelijk op m'n bed gegeten met stokbrood en wat cheesespread ofzo. Nog even een Mcflurry gehaald en naar de haven gewandeld. In het hostel gedoucht en m'n spullen allemaal weer ingepakt en m'n bedje ingedoken.

De volgende ochtend ging m'n wekker lekker vroeg, omdat ik met de Stray bustour zou gaan. Half acht pickup dus omgekleed en alles. En bij de wastafels nog een Nederlandse jongen ontmoet, Felix een jongen uit Heereveen, die ook een tour ging doen alleen geen idee had welke haha.

Eenmaal opgehaald met de bus bleek dat hij dezelfde als mij ging doen. We hebben er drie in Whangerei afgedropt en de rest ging allemaal verder naar Paihia. Daar een base hostel geboekt, pipi patch ofzo. Erg mooi hostel fijne bedden en fijne kamers. Ik zat in ieder geval met Gowry en Felix op de kamer. En ik heb tot maandag de kamer geboekt want serieus de omgeving is hier echt super mooi. Eenmaal alles een beetje geïnstalleerd zijn we een wandeling gaan maken naar de watervallen. Wisten wij veel dat het een wandeling van ruim 16km zou zijn, die door het bos en het mangrovebos zou gaan, bergopwaarts. Nja in ieder geval goed voor de beenspiertjes. Op de terug weg via de autoweg gelopen, wat trouwens niet zonder gevaar van eigen leven was. Maar goed we hebben het overleefd. Eenmaal in de kamer de andere kamergenootjes ontmoet. Wat overigens erg grappig was. Een aantal duitse meiden, waarvan 1 hele stille, die nog even naar de wc wou voor wij alle drie zouden gaan douchen. Nou die begon me toch een potje te ruften ahaha. En het leek wel alsof Felix en ik de enige waren die het hoorde, wij hadden in ieder geval de slappe lach. En de andere kamergenootjes verklaarde ons voor een stel idioten volgens mij, die hadden geen idee waar het om ging. Rond 7uur hadden we een bbq, wij, ik en felix, gingen er als hollanders al van uit dat we gewoon lekker konden pakken wat we wilde, maar neehoor we kregen drie stukjes vlees, that's it. Na de bbq lekker in de 'bar' blijven zitten, we kregen nog een gratis drankje en daarna aan de gintonic gegaan. Nog even met een paar vage mensen gepraat, waar ik op een gegeven moment wel genoeg van had dus zijn we naar de kamer gegaan.

Mweeh 's morgens ging al vroeg de wekker, half zeven. Dat is helemaal vroeg als je tot half 3 ofzo nog heb liggen praten. Maar goed er stond een leuk tripje voor de boeg. Onderweg nog even de flyers voor Andrew op wat local plaatsjes achtergelaten. Eerst langs een bos geweest waar bomen stonden van 2000jaar oud, wat overigens er erg mooi uitzag doordat het net geregend had, dus alles nog nat was. Daarna verder gereden richting de bestemming voor vandaag; Cape Reinga. Maar eerst hadden we nog het 90miles beach, waar je gewoon met de auto, wij dan met de bus, over het strand kunt rijden. Echt onwijs gaaf. Het enige rare is dan weer dat het strand helemaal geen 90miles is, maar 55miles. Nieuw-Zeeland wilde niet achter blijven bij Australië gok ik. Het touren over het strand was echt heel vet, daar ging je dan met ruim 100km per uur over het strand. Vlak voor het einde waren er enorme zandbergen waar we stopten. Je kon als je wilde, namelijk gaan zandsurfen. Nouja natuurlijk heb ik dat gedaan. Het uitzicht van bovenop de berg was echt geweldig. Het duurde trouwens wel even voor je de steile berg op was, maar dan had je ook wat. Het was toch best wel hoog haha. Maar ik heb het uiteindelijk gewoon gedaan en vond het echt super leuk! Daarna gingen we op naar Cape Reinga; het noordelijkste puntje van Nieuw-Zeeland. Echt wat is het daar mooi. Wij hadden dan ook onwijs geluk met het heerlijke weer, maar echt hoor heel vet. Die vuurtoren geeft een heel mooi effect. Ook is het mooi om te zien hoe de twee zeeën daar in elkaar overlopen. Echt even genoten daar. Op deze trip ook echt een geweldig meisje ontmoet; Nogah een Israëlisch meisje uit Eillat. Op de terugweg hebben we dan ook samen erg veel plezier gehad en terwijl iedereen dood op was, de trip duurde namelijk van zeven uur 's ochtends tot zeven uur 's avonds, zaten wij met ze tweetjes mee te zingen en ons eigen feestje te maken in de bus. Op de terug weg ook nog langs een restaurantje aan de haven geweest en daar met de groep de beroemde fish and chips gegeten. Weer in het hostel was ik helemaal gesloopt. Gauw gedoucht en daarna nog even naar het strand gelopen en genoten van de sterrenhemel. Die overigens onwijs helder is hier. 's Avonds had ik ook nog met Nogah afgesproken die aan de overkant van de weg in een ander hostel sliep. Ze waren daar om elf uur 's avonds nog aan het barbecueën en ik kreeg dan ook een bord vol eten, een fles jägermeister en een glas met van alles en nog wat erin in m'n handen geduwd. Hoe klein de wereld ook kan zijn hoor. Ik heb daar namelijk een local uit Paihia ontmoet die de vorige twee jaren op Mixtream in Heerhugowaard heeft geholpen, heel toevallig.

De volgende ochtend had ik eigenlijk totaal geen zin om iets te doen haha. En heb dan ook lekker tot uur of tien in m'n bed gelegen en daarna klaargemaakt en ben samen met Felix daar Russel geweest met de Ferry. Waar we eerst even in de bibliotheek gespendeerd hebben, ik weet niet vind het gewoon leuk om daar echt naar de lokale dingetjes te gaan en te kijken. Daarna zijn we gaan wandelen naar de andere kant, naar het strand daar. Wat een erg mooi strandje was. Waar we dan ook even op wat rotsen zijn gaan zitten. Daarna wilde we naar het uitkijkpunt, alleen begon het te regenen en zijn we weer terug gelopen. Nog even naar de supermarkt geweest en toen de ferry weer terug gepakt. Eenmaal in het hostel meteen m'n bed weer ingedoken haha. Ook het avondeten lekker in bed gegeten. 's avonds naar de bar bij het hostel gegaan waar live muziek kwam, nou echt wat deed die man het goed. Daarna samen met m'n Canadese roomie, Jill, en een paar duitsers nog even naar het strand geweest. En eenmaal in de kamer kwamen Jill, ik en m'n Deense roomie, Lea, tegelijk binnen. We hebben dan ook met z'n drietjes de hele kamer weer wakker gemaakt haha en ervoor gezorgd dat iedereen pas twee uur later sliep, we hebben namelijk lekker veel gepraat en Lea, die onwijs dronken was, was alleen maar een liedje Pina Colada aan het zingen. Erg gelachen.

De volgende ochtend had ik nog minder energie dan die dag ervoor om m'n bed uit te gaan. Uiteindelijk rond een uurtje of half twaalf omgekleed en naar de supermarkt gegaan. Wat gegeten in bed en daarna ben ik met de drie duitsers uit Berlijn van de vorige avond meegegaan. Hun hebben namelijk gewoon een auto gekocht en ze gingen een middagje naar Kerikeri, dus ik ging graag mee. Ze wisten nog niet wat ze wilde gaan doen, dus ik had niets bijzonders aangedaan ofzo. Eenmaal in de auto bedachten ze dat wel een track wilde gaan doen, heel fijn. Ik had m'n witte allstars aan haha. Gelukkig speelde het weer niet echt mee en we zijn dan ook verder gereden naar de Watervallen i.p.v. erheen te lopen. Toen nog even boodschappen gedaan daar, ik ging gewoon even wat spulletjes kopen voor m'n avondeten enzo. Ik dacht nu van nah laat ik eens m'n nieuw-zeelandse bankpas gebruiken, nou je raad het al deed het dus mooi niet. Ondertussen was de man achter mij al aan het meekijken of het goed ging. Dus ik wil m'n Nederlandse bankpas pakken, zegt hij 'No, you don't have to grab that one. I will pay for you darling.' Echt wat een lief opa'tje was het. Wat zijn de mensen hier toch onwijs aardig zeg. In het hostel lekker gedoucht en daarna eten gemaakt in de keuken. Eigenlijk had ik niet echt veel zin meer ergens in. Gelukkig was er een lekkere lounge waar ik lekker film ben gaan kijken, de film from Paris with love. En je merkt echt dat je niet alleen bent want voor ik het wist zaten er ruim 15 andere mee te kijken. Daarna ook nog lekker de film P.S. I love you gekeken, wat een zielige, maar mooie film is dat zeg. Toen nog even met m'n franse roomie Denis in de bar gestaan en even gekletst voor we ons bed indoken.

Vanmorgen wakker geworden met een onwijs lief briefje van m'n deense roomie Ditte, wat jullie misschien al op FB voorbij hebben zien komen. Echt waar het is zo leuk dat je zo snel mensen op zo'n leuke manier leert kennen. Ook al reis ik nu alleen, je voelt je echt nooit alleen er is altijd wel iemand die een praatje met je maakt. Nadat ik wakker was geworden alles ingepakt en uitgecheckt. Daarna even ontbeten met een Italiaan die ik de vorige avond had ontmoet en weer lekker film gekeken; 27 dresses, want m'n bus zou pas om half twee terug gaan richting Auckland. Nadat de film af was nog even Paihia in geweest en toen kon ik de bus al in. Het weer was vandaag niet echt super, dus ik was blij dat ik in de bus zat. Er zat een man bij me in de bus die me heel erg aan Mr. Bean deed denken. En laat hij nou zijn tas open doen en precies zo'n knuffel beertje er in hebben zitten. Je kan je wel voorstellen dat ik daar erg door gefascineerd was en hem de hele busrit in gaten heb gehouden hahah. Eenmaal in Auckland miste ik de mooie natuur al meteen haha. In de kamer al gelijk weer een praatje gemaakt met m'n Engelse kamergenootje en ik ben dan ook samen met Ben gaan winkelen haha. De meeste backpackers laten spullen achter omdat het toch allemaal te veel word, ik koop er eigenlijk alleen maar dingen bij haha. Mja nu een heerlijke olijfgroene trui gescoord voor een leuk prijsje. Daarna naar Domino's geweest en pizza gehaald. Nog even in de tv lounge gezeten, waar Felix ook weer was. Toen echt 'voorgoed' doeg gezegd tegen hem en nog even naar buiten gegaan om te internetten en gewoon even lekker alleen buiten te zijn. Wat zijn er toch onwijs veel zwervers hier zeg, echt niet normaal. Doordat het al weer enorm afgekoeld was even lekker langs de Starbucks geweest en nu lekker in m'n bedje daarvan genieten. Terwijl ik een peptalk aan het geven ben aan lieve Demi, die met onwijs veel heimwee in Australië zit.

De volgende ochtend werd ik rond een uurtje of 8 wakker doordat m'n kamergenootje Ben alweer richting z'n werk moest. Toen ik m'n ogen open deed was ik alleen wel even in shock, want m'n kamergenootje schaamde zich nergens voor en liep gewoon lekker naakt door kamer. Heel fijn wakker worden haha. Aangezien ik geen verplichtingen had deze dag, wat me prima bevalt, m'n ogen nog even lekker gesloten en weer lekker in slaap gevallen. Heel raar wakker worden om 10uur in een kamer zonder raam waardoor het lijkt of het nog midden in de nacht is. Toen werd ik wel echt heel leuk wakker want ik had een geluidsfragment van m'n lieve vriendinnetjes gekregen die op de kermis stonden van het liedje “want altijd ik zover weg, geeft het troost als ik zeg, ik ben dicht bij je, zo dichtbij je.” loveyou girls. Echt waar dat soort berichtjes maken echt m'n dag. Daarna naar de keuken gegaan en daar even wat ontbeten en m'n tas gepakt en naar het IEP kantoor gegaan even uitgezocht hoe ik in godsnaam de volgende dag bij m'n Au Pair oriëntatie zou gaan komen. Wat nog best een gedoe was. Maar alles geplant zonder dat het me een taxi van 60$ zou gaan kosten. Ook even m'n volgende hostel adres opgezocht etc. Ook nog even lekker met Dajenne gefacetimed. Toen lekker een Sub of the day gehaald en lekker in het Albert park, naast de uni, geluncht. Ook even een boek gelezen in het park en gewoon genoten van de omgeving haha. Nu begin ik toch echt een beetje op een bomenknuffelaar te lijken hea Deem. Helaas ook een berichtje van Demi gehad dat ze de knoop heeft doorgehakt en donderdag al naar huis vertrekt. Daarna nog even lekker de stad ingeweest en weer wat leuke dingen gekocht haha. Die backpack wordt voller en voller haha. Om toch een beetje binnen budget te blijven weer een pizza gehaald, 3euro voor een hele pizza is ook gewoon niets haha. Gezond eet ik wel weer als ik bij het gezin ben. In het hostel samen met m'n Chinese kamergenootje Sam gegeten. Toen kwamen heel toevallig Lea en Ditte ook de keuken binnen lopen dus daar even plannen meegemaakt voor de avond. Dus zijn we met ze viertjes eerst nog even gaan winkelen bij de Cotton on (dit keer niets gekocht haha), een mcflurry gehaald en lekker naar de haven gelopen. Weer terug op de kamer hadden we een nieuw kamer genootje uit Brazilië waar ik mee had afgesproken om na het douchen in de lounge beneden te gaan zitten met hem, Fernando, en z'n vriend Pablo. Dus tot half één ofzo lekker gekletst en hun gingen nog even poulen.

De volgende ochtend ging m'n wekker erg vroeg want moest om 8.20u de bus naar het vliegveld hebben. Dus ik naar de keuken was m'n hele fles met sinaasappelsap helemaal bevroren haha. Toen al m'n spulletjes gepakt, afscheid genomen van Sam en op de bus gestapt. Op het vliegveld het Jetport hotel gebeld voor de shuttle en netjes bij het hotel afgeleverd. In de lobby zag ik al gauw een oude bekende van de oriëntatie in Nederland. Esther. Jeej we konden weer even lekker Nederlands praten. Toen van 10 tot een uur of 3 allerlei voorlichtingen gehad en geluncht. Daarna met z'n allen naar de supermarkt geweest. In de lobby hebben we Wifi dus net ook nog even gefacetimed met pap en mam. En daarna lekker avondgegeten. Wat een verschil joh als je hostels gewend bent. Ik heb dan ook lekker een chocoladetaartje meegenomen naar m'n kamer en daar heerlijk van genoten in m'n bedje met maar liefst 6 kussens voor mij alleen terwijl ik een rugby wedstrijd aan het kijken was.

De volgende dag hadden we onze first aid course. Die de hele ochtend zou duren, maar wel heel interessant was. Daarna hebben we nog wat theorie gehad over het links rijden. En nog wat uitleg over je bankaccount. Daarna ben ik met een andere Au Pair haar taxi meegereden die me bij mijn hostel dropte. Snel wat gegeten en toen even uitgezocht welke bus ik precies moest gaan pakken, want ik had met m'n lieve neef afgesproken. De hele bus met een onwijs lieve man uit Australië gepraat die onwijs geïnteresseerd was in mijn plannen. En toen bij Albany Station zat Niels me al op te wachten. Eerst heeft hij even z'n kamer en alles laten zien en daarna gingen we naar wat andere Nederlanders en daar even wat gedronken. Ik kon alleen niet al te lang blijven want ik moest ook weer terug m'n bussen halen. Maar vond het wel echt heel fijn om je even te zien hoor Niels. (; Rond een uurtje of twaalf uiteindelijk weer bij m'n hostel aangekomen en even met m'n kamergenootjes uit Telaviv (Israël) gepraat.

Vanmorgen (vrijdag) lekker lang in bed gelegen. Even gauw wat ontbeten en richting de supermarkt gelopen. Wat zijn alle groentes en fruit toch onwijs duur. Je betaalt hier voor een komkommer bijvoorbeeld gewoon 4$ ipv de 40cent in Nederland. Toch maar wat gezonde dingetjes ingeslagen want dat ongezonde eten was me wel genoeg. Ondertussen had ik al een berichtje gekregen dat Andrew en Rachael me kwamen oppikkenn om half 1 dat werd dus nog even haasten. Stond namelijk om tien over twaalf nog in de supermarkt op tien minuutjes loopafstand. Maar goed alles gered. Toen hebben ze me even hun tijdelijke verblijfplaatsje laten zien en ik heb Rachael haar ouders ontmoet. Daarna ben ik als verrassing naar het kinderdagverblijf gegaan waar Charlize op dat moment zat. Dat vond ze natuurlijk onwijs leuk. Eerst was ze nog wel een beetje verlegen maar dat was al gauw weg. Ik had ook een armbandje gekocht voor dr met een zelfde soort hartje eraan als aan het kettinkje van Stees en mij. Toen rond een uur of half vijf hebben ze me weer bij het hostel gedropt, want ze moesten weer gauw weg. Toen lekker van m'n hummus (gemaakt van kikkererwten), geroosterde broodjes en salade genoten. Net even met lieve Es geskyped, heel fijn om je weer even gezien te hebben Essie. Ik mis je :( En daarna nog even met mam gebeld. En op dit moment geniet ik even van het mooie uitzicht vanuit m'n raampje naast m'n bed. Ik kijk namelijk uit op de lichtgevende Skytower.

Er staat alweer genoeg op de planning voor morgen en overmorge; morgen de hele dag met m'n familie, ik ga naar de dansklas van Charlize en bij vrienden van hun eten en overmorgen ga ik Mt. Eden even bekijken en m'n wasjes draaien haha. En dan ga ik maandag/dinsdag toch echt beginnen met m'n Au Pair avontuur. En ik kan dan ook echt niet wachten. Heb er heel veel zin in.

Ik wil iedereen die me af en toe uit het niets een berichtje stuurt ook even bedanken wat dat zijn echt van die momentjes waar ik onwijs blij van word haha.

Heeel veel liefs Romy

1. Hoi lieve Room heerlijk je verhalen. We beleven het met je mee. Ook geweldig dat je Niels ontmoet heb. Dikke kus van ons O. Fred en T. Anneke